This is a superb polychrome woodblock print (nishiki-e, ink and color on paper), likely realized by Utagawa Hiroshige (Japanese, 1797-1858) at the middle of 19th century. This plate is signed on plate by the artist in a cartouche, and reports the marks of censor’seal. In fair condition, with vivid colours and fresh impressions, this plate has some aging signs (yellowing of the paper, discolorations. Although some thinned areas this ukiyo-e print has preserved still today its beauty and charm. Collect this superb ukiyo-e, depicting pilgrims at the temple, an image useful for the meditation, to embellish your house with a sophisticated Oriental touch! Utagawa Hiroshige (Japan, 1797-1858) Born Ando Hiroshige, Hiroshige was the best known Japanese ukiyo-e artist, considered the last great master of that tradition . Remembered for his horizontal-format landscape series, the obans of the print series The Fifty-three Stations of the Tokaido and for his vertical-format landscape series One Hundred Famous Views of Edo . The subjects of his work were atypical of the ukiyo-e genre, whose typical focus was on beautiful women, popular actors, and other scenes of the urban pleasure districts of Japan's Edo period (1603–1868). The Hiroshige's death marked the beginning of a rapid decline in the ukiyo-e genre, especially in the face of the westernization that followed the Meiji Restoration of 1868, but the Hiroshige trends returned under the name of “Japonism” on Western European painting towards the close of the 19th century. Famous artrtists, such as Manet and Monet, collected and closely studied Hiroshige's compositions.
Il s'agit d'une superbe estampe sur bois polychrome (nishiki-e, encre et couleur sur papier), probablement réalisée par Utagawa Hiroshige (Japonais, 1797-1858) au milieu du XIXe siècle. Cette plaque est signée sur la plaque par l'artiste dans un cartouche, et rapporte les marques du sceau de la censure. En état moyen, avec des couleurs vives et des impressions fraîches, cette plaque a quelques signes de vieillissement (jaunissement du papier, décolorations. Malgré quelques zones amincies cette estampe ukiyo-e a conservé encore aujourd'hui sa beauté et son charme. Collectionnez ce superbe ukiyo-e, représentant des pèlerins au temple, une image utile pour la méditation, pour embellir votre maison d'une touche orientale sophistiquée ! Utagawa Hiroshige (Japon, 1797-1858) Né Ando Hiroshige, Hiroshige est l'artiste ukiyo-e japonais le plus connu, considéré comme le dernier grand maître de cette tradition. On se souvient de ses séries de paysages en format horizontal, des obans de la série d'estampes Les cinquante-trois stations du Tokaido et de sa série de paysages en format vertical Cent vues célèbres d'Edo. Les sujets de ses œuvres sont atypiques par rapport au genre ukiyo-e, qui se concentre généralement sur les belles femmes, les acteurs populaires et d'autres scènes des quartiers de plaisir urbains de la période Edo (1603-1868). La mort de Hiroshige a marqué le début d'un déclin rapide du genre ukiyo-e, notamment face à l'occidentalisation qui a suivi la restauration Meiji de 1868, mais les tendances de Hiroshige sont revenues sous le nom de "japonisme" sur la peinture d'Europe occidentale vers la fin du XIXe siècle. Des artistes célèbres, tels que Manet et Monet, ont collectionné et étudié de près les compositions de Hiroshige.
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