Arethuse is a black and white etching on wire rod paper, representing the Greek myth of Arethusa, chased by Alpheus and then turned into a fountain, made by the old master Bernard Picart. Wonderful plate with very fresh impression and an elegant line, from the print collection Le Temple des Muses, published in Amsterdam in 1742 by Zacharias Chatelain. Caption and author inscription below the image: ''B. Picart del. 1731'' under the engraved frame, on the lower left margin. In excellent conditions, except for a usual light yellowing of the margins, some light vertical folds on the left margin near the binding, and some minor stains on the margins. Overall, the engraved image is in perfect conditions. Le Temple des Muses is an illustrated book of Ovid's most popular fables and other Greek myths, published in 1733 in Dutch (Tempel der Zanggodinnen), in 1738 in English, and in 1742 in French by Zacharias Chatelain. The engravings had captions in four languages: French, English, German, and Dutch. The wonderful sixty plates engraved by Bernard Picart were a sort of fashionable mythological compendium, very useful in the eighteenth century, when the fascination with Greek and Roman antiquity coincided with the systematic excavation of the ruins at Pompeii and Herculaneum in southern Italy; after 1750, a neoclassical style dominated all artistic fields. Bernard Picart (Paris, 1673 – Amsterdam, 1733) was a French engraver, well-known for his illustrated books, including the Bible and Ovid. His most famous work is Cérémonies et coutumes religieuses de tous les peuples du monde, published from 1723 to 1743, and defined ''an immense effort to record the religious rituals and beliefs of the world in all their diversity as objectively and authentically as possible'' by Jonathan I. Israel.
Arethuse est une gravure en noir et blanc sur papier fil de fer, représentant le mythe grec d'Aréthuse, chassé par Alphée puis transformé en fontaine, réalisée par le vieux maître Bernard Picart. Magnifique plaque à l'impression très fraîche et à la ligne élégante, provenant du recueil d'estampes Le Temple des Muses, publié à Amsterdam en 1742 par le châtelain Zacharias. Légende et inscription de l'auteur sous l'image : ''B. Picart del. 1731" sous le cadre gravé, dans la marge inférieure gauche. En excellent état, à l'exception d'un léger jaunissement habituel des marges, de légers plis verticaux sur la marge gauche, près de la reliure, et de quelques petites taches sur les marges. Dans l'ensemble, l'image gravée est en parfait état. Le Temple des Muses est un livre illustré des fables les plus populaires d'Ovide et d'autres mythes grecs, publié en 1733 en néerlandais (Tempel der Zanggodinnen), en 1738 en anglais, et en 1742 en français par le châtelain Zacharias. Les gravures étaient légendées en quatre langues : Français, anglais, allemand et néerlandais. Les merveilleuses soixante planches gravées par Bernard Picart étaient une sorte de recueil mythologique à la mode, très utile au XVIIIe siècle, lorsque la fascination pour l'antiquité grecque et romaine coïncide avec la fouille systématique des ruines de Pompéi et d'Herculanum dans le sud de l'Italie ; après 1750, un style néoclassique domine tous les domaines artistiques. Bernard Picart (Paris, 1673 - Amsterdam, 1733) était un graveur français, bien connu pour ses livres illustrés, dont la Bible et Ovide. Son œuvre la plus célèbre est Cérémonies et coutumes religieuses de tous les peuples du monde, publiée de 1723 à 1743, et définie par Jonathan I. Israël comme "un immense effort pour enregistrer les rituels et les croyances religieuses du monde dans toute leur diversité, de la manière la plus objective et la plus authentique possible".
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