Caluppanus is a beautiful black and white burin on copper) on ivory-colored paper, realized at the end of XVI century by the Flemish artist Joan or Johannes Sadeler (Brussels, 1550 - Venice 1600). Signed on plate ''I. Sadeler.'' on the lower right corner. at the center on lower margin '' M. de Vos''. Numbered with 14 on plate at the cenetr on lower margin. With a long inscription on plate on lower margin: ''Haud procul Arverno latebras ingressus hiates Monstra Caluppanus perniciosa fugat. Exorat lapides, et abit rigor omnis in undas, Aegris prebet opem, sed prece, non pretio''. In excellent condition, except for a minor stain on higher left coner and a usual yellowing of the paper due to the age. A beautiful wooden frame included, cm 25.4 x 1 x 29.3 This old master's original print with a lifetime impression and with a full mastery of this artistic medium, is from the series ''Solitudo sive vitae patrum eremicolarum'' published by Sadeler from drawings by Martin de Vos. A wonderful etching describing the life of the saint Caluppanus, born in 527 and Died in 576. He spent his early years in the monastery of India, where he so abstained from food as to be unable to perform his share of the ordinary work of the establishment. After a protest of the monks, he withdrew to a neighboring cave, where he built himself an oratory, here he occupied himself entirely with study and prayer, and is said to have vanquished persecuting evils spirits by using the sign of the cross and the Lord's Prayer. This scene is perfectly etched by Sadeler, in a meticulous Flemish style. Johannes Sadeler comes from one of the most renowned family of Flemish engravers, active in the 16th and 17th century. The best known is Gillis (Antwerp 1570 - Prague 1629), who stayed in Munich (1590, 1594) and in Rome (1593); from 1600 was active at the court of Prague. He was influenced by H. Goltzius; and made engravings of sacred and secular subjects, portraits, landscapes. Jan or Johannnes (Brussels 1550 - Venice 1600) was in Munich as a court engraver (1588-95) and then in Italy. He left prints of various subjects (series of the Seven Planets, 1585). We should also mention his brother Raphael (Antwerp around 1560 - Munich around 1628). This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Caluppanus est un magnifique burin noir et blanc sur cuivre) sur papier couleur ivoire, réalisé à la fin du XVIe siècle par l'artiste flamand Joan ou Johannes Sadeler (Bruxelles, 1550 - Venise 1600). Signé sur la plaque " I. Sadeler." en bas à droite. au centre en marge inférieure '' M. de Vos''. Numéroté de 14 sur la plaque au centre dans la marge inférieure. Avec une longue inscription sur la plaque dans la marge inférieure : "Haud procul Arverno latebras ingressus hiates Monstra Caluppanus perniciosa fugat. Exorat lapides, et abit rigor omnis in undas, Aegris prebet opem, sed prece, non pretio". En excellent état, à l'exception d'une petite tache sur le cône supérieur gauche et d'un jaunissement habituel du papier dû à l'âge. Un beau cadre en bois est inclus, cm 25,4 x 1 x 29,3 Ce tirage original d'un vieux maître avec une impression de toute une vie et une maîtrise totale de ce médium artistique, est issu de la série ''Solitudo sive vitae patrum eremicolarum'' publiée par Sadeler à partir de dessins de Martin de Vos. Une magnifique gravure décrivant la vie du saint Caluppanus, né en 527 et mort en 576. Il a passé ses premières années au monastère de l'Inde, où il s'est tellement abstenu de manger qu'il n'a pas pu accomplir sa part du travail ordinaire de l'établissement. Après une protestation des moines, il se retira dans une grotte voisine, où il se construisit un oratoire. Il s'y consacra entièrement à l'étude et à la prière, et on dit qu'il a vaincu les esprits persécuteurs du mal en utilisant le signe de la croix et le Notre Père. Cette scène est parfaitement gravée par Sadeler, dans un style flamand méticuleux. Johannes Sadeler est issu d'une des plus célèbres familles de graveurs flamands, active aux XVIe et XVIIe siècles. Le plus connu est Gillis (Anvers 1570 - Prague 1629), qui a séjourné à Munich (1590, 1594) et à Rome (1593) ; à partir de 1600, il a été actif à la cour de Prague. Il a été influencé par H. Goltzius ; il a réalisé des gravures de sujets sacrés et profanes, des portraits, des paysages. Jan ou Johannnes (Bruxelles 1550 - Venise 1600) a été graveur à la cour de Munich (1588-95) puis en Italie. Il a laissé des gravures de sujets divers (série des Sept Planètes, 1585). Il faut également mentionner son frère Raphaël (Anvers vers 1560 - Munich vers 1628). Cette œuvre d'art est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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