La Lessiveuse is an original print in etching technique on ivory paper, realized by Alexandre Decamps (French Engraver; 1803-1860) and by Ch. Bourgeat, a sculptor. Good conditions: as good as new. Image Container: 35 x 32 cm On the back of the artwork, news about different artists. Alexandre-Gabriel Decamps (1803-1860): He was born in Paris and had the opportunity to attend Étienne Bouhot's school. He also gained a lot of experience making copies of famous paintings at the Louvre Museum, especially the works of Rembrandt, Poussin, and Murillo. Decamps made his debut as a genre painter: Arabs in front of a house (1823), Hunters in the swamp (1827), I Janissaires (1827), showing a predilection for nature and oriental subjects. To perfect himself he traveled. Due to his exotic taste, his paintings were often equated with those of Delacroix and he was nevertheless considered one of the founders of the new Parisian school of transition, between Romanticism and Realism. In this first phase he used the technique of heavy brushstrokes tending to monochromatism, even if the vivacity of the subjects representing the oriental markets allowed him not indifferent chromatic ideas. A trip to Italy followed, where he stayed and where he was particularly fascinated by the works of Raphael and Titian. This was his period of maximum creativity, also characterized by works with religious subjects, often biblical. Decamps spent most of his life around Paris, attracted by nature, animals and outdoor activities. He died in 1860, due to the consequences of an accident that occurred during a gallop, in Fontainebleau.
La Lessiveuse est une estampe originale en technique de gravure sur papier ivoire, réalisée par Alexandre Decamps (Graveur français ; 1803-1860) et par le sculpteur Ch. Bourgeat. Bonnes conditions : comme neuve. Conteneur d'images : 35 x 32 cm Au dos de l'œuvre, des nouvelles de différents artistes. Alexandre-Gabriel Decamps (1803-1860) : né à Paris, il a eu l'occasion de fréquenter l'école d'Étienne Bouhot. Il a également acquis une grande expérience en réalisant des copies de tableaux célèbres au musée du Louvre, notamment les œuvres de Rembrandt, Poussin et Murillo. Decamps fait ses débuts comme peintre de genre : Arabes devant une maison (1823), Chasseurs dans le marais (1827), Moi Janissaires (1827), montrant une prédilection pour la nature et les sujets orientaux. Pour se perfectionner, il voyage. En raison de son goût exotique, ses peintures sont souvent assimilées à celles de Delacroix et il est néanmoins considéré comme l'un des fondateurs de la nouvelle école parisienne de transition, entre Romantisme et Réalisme. Dans cette première phase, il utilise la technique des coups de pinceau lourds tendant au monochromatisme, même si la vivacité des sujets représentant les marchés orientaux ne lui permet pas d'avoir des idées chromatiques indifférentes. Un voyage en Italie s'ensuit, où il séjourne et où il est particulièrement fasciné par les œuvres de Raphaël et du Titien. Ce fut sa période de créativité maximale, également caractérisée par des œuvres à sujets religieux, souvent bibliques. Decamps a passé la plus grande partie de sa vie dans les environs de Paris, attiré par la nature, les animaux et les activités de plein air. Il meurt en 1860, des suites d'un accident survenu lors d'un galop, à Fontainebleau.
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