Signed on plate “Callot fecit, Frad excudit” lower right. Very good condition except some light discoloration. Wonderful artist proof, on antique laid paper. Second state of three, dated 1633, numbered on plate -lower right on margin. Il is the 18th and last etching from the Callot’s series “Les Grandes Misères et Malheurs de la Guerre”, showing the brutality of soldiers towards citizens, and especially farmers. This is the key-artwork to understand the whole series: the prince distributes the rewards only to general and noble people. Including passepartout : 40 x 60 cm Jacques Callot (Nancy, 1592 – 1635) is one of the most original engraver of the French 600, remembered because of his meticulous and little figuration. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Signé sur la plaque "Callot fecit, Frad excudit" en bas à droite. Très bon état sauf quelques légères décolorations. Magnifique épreuve d'artiste, sur papier vergé ancien. Deuxième état sur trois, daté de 1633, numéroté sur la plaque - en bas à droite dans la marge. Il s'agit de la 18e et dernière gravure de la série de Callot "Les Grandes Misères et Malheurs de la Guerre", montrant la brutalité des soldats envers les citoyens, et surtout les agriculteurs. C'est l'œuvre clé pour comprendre toute la série : le prince ne distribue les récompenses qu'aux généraux et aux nobles. Y compris les passe-partout : 40 x 60 cm Jacques Callot (Nancy, 1592 - 1635) est l'un des plus originaux graveur des 600 Français, dont on se souvient pour sa minutie et sa petite figuration. Cette œuvre est expédiée d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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