Amor, Tod und Jenseits, (Cupid, death and afterlife) is an original etching and aquatint on paper Chine collé, realized by Max Klinger in 1881, plate XII from “Intermezzi” Opus IV, 3rd state on 4, first edition. Included a frame. ''Cupid, death and afterlife'', here represents a skeleton driving on a cycle with a baby that here is Cupid in front of him, conflict of death and growing at the same time is shown, Max Klinger is celebrated for his use of the graphic arts to explore imaginative subjects related to myth and fantasy. In very good conditions. Max Klinger was a German symbolist painter, sculptor, printmaker, and writer. Klinger was born in Leipzig and studied in Karlsruhe. An admirer of the etchings of Menzel and Goya, he shortly became a skilled and imaginative engraver in his own right. He began creating sculptures in the early 1880s. This artwork is shipped from Italy. Under existing legislation, any artwork in Italy created over 70 years ago by an artist who has died requires a licence for export regardless of the work’s market price. The shipping may require additional handling days to require the licence according to the final destination of the artwork.
Amor, Tod und Jenseits, (Cupidon, mort et vie après la mort) est une gravure et aquatinte originale sur papier Chine collé, réalisée par Max Klinger en 1881, planche XII de "Intermezzi" Opus IV, 3ème état sur 4, première édition. Inclut un cadre. Cupidon, la mort et l'au-delà, ici représente un squelette roulant sur un vélo avec un bébé qui est ici Cupidon devant lui, le conflit de la mort et de la croissance en même temps est montré, Max Klinger est célébré pour son utilisation des arts graphiques pour explorer des sujets imaginatifs liés au mythe et à la fantaisie. Dans de très bonnes conditions. Max Klinger était un peintre, sculpteur, graveur et écrivain symboliste allemand. Klinger est né à Leipzig et a étudié à Karlsruhe. Admirateur des gravures de Menzel et de Goya, il est rapidement devenu un graveur habile et imaginatif à part entière. Il a commencé à créer des sculptures au début des années 1880. Ces œuvres d'art sont expédiées d'Italie. En vertu de la législation en vigueur, toute œuvre d'art créée en Italie il y a plus de 70 ans par un artiste décédé nécessite une licence d'exportation, quel que soit le prix du marché de l'œuvre. L'expédition peut nécessiter des jours de manutention supplémentaires pour obtenir la licence en fonction de la destination finale de l'œuvre d'art.
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