A Superb Victorian GNR Platform Sign. Made from pine, with the original painted lettering, lovely patina & ageing, remains in original condition. C1890
Plans to build a railway between London and York were first proposed as early as 1827. Progress was slow and it was not until 1846 the campaign led by Edward Denison was successful and the London & York Bill was passed by Parliament.
Edward Denison became chairman of the Great Northern Railway and William Cubitt was appointed chief engineer. Denison's plans included a direct line from London via Peterborough and branches to Sheffield and Wakefield. The first section of the line, Louth to Grimsby, was opened in 1848. The following year services were operating between Peterborough and Doncaster.
The London terminus at King's Cross was completed in 1852 and by the following year the Great Northern Railway had access to Bradford, Cambridge, Leicester and Nottingham. In 1857 the Great Northern Railway began running express trains between London, Sheffield and Manchester. Other branch lines were opened and by 1860 the railway had reached all the main towns in West Yorkshire. The transport of coal from this area to London provided the Great Northern Railway with substantial revenues.
Edward Denison retired in 1864 and was replaced by Henry Oakley. He appointed F. P. Cockshott as his superintendent and under his direction, the railway gained a reputation for providing a very good service. By the early 1870s the Great Northern Railway was running more express trains than any of its main rivals. The GNR ran until 1922.
This impressive sign would look great in any home or as a shop display.
Superbe panneau de quai GNR victorien. Fabriqué en pin, avec le lettrage peint d'origine, belle patine et vieillissement, reste en état d'origine. C1890
Les plans de construction d'un chemin de fer entre Londres et York ont été proposés dès 1827. Les progrès furent lents et ce n'est qu'en 1846 que la campagne menée par Edward Denison fut couronnée de succès et que le projet de loi London & York fut adopté par le Parlement.
Edward Denison est devenu président du Great Northern Railway et William Cubitt a été nommé ingénieur en chef. Les plans de Denison prévoyaient une ligne directe de Londres via Peterborough et des embranchements vers Sheffield et Wakefield. La première section de la ligne, de Louth à Grimsby, est ouverte en 1848. L'année suivante, des services étaient assurés entre Peterborough et Doncaster.
Le terminus londonien de King's Cross a été achevé en 1852 et l'année suivante, le Great Northern Railway avait accès à Bradford, Cambridge, Leicester et Nottingham. En 1857, le Great Northern Railway a commencé à faire circuler des trains express entre Londres, Sheffield et Manchester. D'autres lignes secondaires ont été ouvertes et, en 1860, le chemin de fer avait atteint toutes les villes principales du West Yorkshire. Le transport du charbon de cette région vers Londres procurait au Great Northern Railway des revenus substantiels.
Edward Denison prend sa retraite en 1864 et est remplacé par Henry Oakley. Ce dernier nomma F. P. Cockshott comme superintendant et sous sa direction, le chemin de fer acquit la réputation de fournir un très bon service. Au début des années 1870, le Great Northern Railway faisait circuler plus de trains express que tous ses principaux rivaux. Le GNR a fonctionné jusqu'en 1922.
Cette enseigne impressionnante serait parfaite dans n'importe quelle maison ou dans un magasin.
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