Maternity, Mom, baby, 19th Giuseppe DANIELI (Belluno 1865 – Verona 1931) He was a student at the Fine Arts Academy in Venice, where he trained with Luigi Nono, who passed on to him the passion for luministic research and the rich palette, influencing his style especially in early paintings; he also assimilated the lessons of the other Venetians who in those years had chosen the themes of landscape and genre painting, in particular Favretto and Guglielmo and Giuseppe Ciardi. From 1897 he began a very intense exhibition activity, which culminated with the III Venice Biennale (1899), where his predilection for the study of twilight light effects in the landscape was reconfirmed and where he was able to broaden his cultural horizons as never before. His vast production over the years remained fundamentally faithful to the artistic ways and themes of his training. In addition to painting Danieli dedicated his life to teaching drawing in professional schools, staying and moving to various regions. At the same time, he continued its exhibition activity throughout Italy and also abroad. His first and only personal exhibition, when he was alive, was set up in 1917 in Cuneo and some of the works on display were purchased by the Bra Museum. His stay in Cuneo gave him the opportunity for trips to the alpine valleys and for excursions in the high mountains, which offered him countless landscape ideas. In his last works he left landscape subjects to prefer more intimate and family life scenes.
Maternité, maman, bébé, 19ème Giuseppe DANIELI (Belluno 1865 - Vérone 1931) Il est étudiant à l'Académie des Beaux-Arts de Venise, où il se forme auprès de Luigi Nono, qui lui transmet la passion pour la recherche lumineuse et la richesse de la palette, influençant son style surtout dans les premières peintures ; il assimile également les leçons des autres Vénitiens qui, dans ces années-là, avaient choisi les thèmes du paysage et de la peinture de genre, en particulier Favretto et Guglielmo et Giuseppe Ciardi. À partir de 1897, il entame une activité d'exposition très intense, qui culmine avec la IIIe Biennale de Venise (1899), où sa prédilection pour l'étude des effets lumineux crépusculaires dans le paysage se confirme et où il peut élargir comme jamais auparavant son horizon culturel. Sa vaste production au fil des ans est restée fondamentalement fidèle aux voies et aux thèmes artistiques de sa formation. Outre la peinture, Danieli a consacré sa vie à l'enseignement du dessin dans des écoles professionnelles, séjournant et se déplaçant dans diverses régions. En même temps, il poursuit son activité d'exposition dans toute l'Italie et aussi à l'étranger. Sa première et unique exposition personnelle, de son vivant, a été organisée en 1917 à Cuneo et certaines des œuvres exposées ont été achetées par le Musée Bra. Son séjour à Cuneo lui donne l'occasion de faire des voyages dans les vallées alpines et des excursions en haute montagne, qui lui offrent d'innombrables idées de paysages. Dans ses dernières œuvres, il abandonne les sujets paysagers pour préférer des scènes plus intimes et de vie familiale.
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