Figure is an original contemporary woodcut on paper realized by Giulio Aristide Sartorio. Not signed and not numbered. Good conditions. Giulio Aristide Sartorio (Rome, 11 February 1860 - Rome, 3 October 1932) was an Italian painter, sculptor, writer and film director. A pupil of his father Raffaele and his grandfather Girolamo, both sculptors and painters of Novara origin, he studied self-taught, made copies of frescoes, mosaics, paintings and statues of the Roman basilicas and museums and at the beginning he painted for Italian and foreign artists who signed the his paintings with their name. In this activity (quite fortunate, given that at 19 he already has a studio in via Borgognona) he refers to commercial, genre or eighteenth-century painting in the style of Mariano Fortuny. For the central hall of the 1907 International Exposition he created a large decorative cycle to illustrate, on the basis of mythology, the ""poem of human life"". It consists of fourteen scenes, painted on 240 square meters in just nine months, without architectural elements and characterized by monochrome figures in movement. The complex iconography created by the artist is divided into four main scenes - Light, Darkness, Love, Death - interspersed with ten vertical panels, outlining an intensely dramatic vision of existence. Between the two extremes lie the allegories of Darkness and the divergence between the figures of Eros and Himeros, good and bad love. The works also remained in place for the next edition (1909).
Figure est une gravure sur bois contemporaine originale sur papier réalisée par Giulio Aristide Sartorio. Non signée et non numérotée. Bonnes conditions. Giulio Aristide Sartorio (Rome, 11 février 1860 - Rome, 3 octobre 1932) était un peintre, sculpteur, écrivain et réalisateur italien. Élève de son père Raffaele et de son grand-père Girolamo, tous deux sculpteurs et peintres d'origine novaroise, il a étudié en autodidacte, a fait des copies de fresques, de mosaïques, de peintures et de statues des basiliques et des musées romains et au début il a peint pour des artistes italiens et étrangers qui ont signé ses tableaux de leur nom. Dans cette activité (heureusement, puisqu'à 19 ans il a déjà un atelier dans la via Borgognona), il se réfère à la peinture commerciale, de genre ou du XVIIIe siècle dans le style de Mariano Fortuny. Pour la salle centrale de l'Exposition internationale de 1907, il a créé un grand cycle décoratif pour illustrer, à partir de la mythologie, le "poème de la vie humaine". Il se compose de quatorze scènes, peintes sur 240 mètres carrés en seulement neuf mois, sans éléments architecturaux et caractérisées par des figures monochromes en mouvement. L'iconographie complexe créée par l'artiste est divisée en quatre scènes principales - Lumière, Ténèbres, Amour, Mort - entrecoupées de dix panneaux verticaux, décrivant une vision intensément dramatique de l'existence. Entre les deux extrêmes se trouvent les allégories des Ténèbres et la divergence entre les figures d'Eros et d'Himeros, le bon et le mauvais amour. Les œuvres sont également restées en place pour l'édition suivante (1909).
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