Still Life with Bottle and Three Object in a Circle is an original black and white etching realized by Giorgio Morandi in 1946. Hand signed in pencil on lower right and with the printed signature and date on plate on lower left. Numbered in pencil on the lower left. First state, Edition of 65 (18/65). Includes gilded frame This Still Life is composed by four elements that are inscribed in a round. The enlightenment isn’t concentrate, but it’s diffused. In this etching by Morandi, dated 1946 and showing a Circular Still Life with Bottle and Three Objects, diffused light bathes the entire composition instead of focusing on single elements. The artist succeeds in freeing the objects chosen as the subjects of his works from their everyday reality and manages to ignore the traditional rules of perspective and lighting in depicting them. Every object becomes a plastic entity in a whole wherein the various components of the scene are used as instruments in a rational and organic construction. It is considered one of the most iconic works by Morandi. Reference: Catalogue Raisonné "The graphic work of Giorgio Morandi" by L. Vitali, No. 113. Born in Bologna in 1890, Giorgio Morandi is one of the most representative figures of 20th Century Italian art. Morandi’s vocation for engraving was not something that surfaced when he reached artistic maturity. It progressed in parallel with his painting. The engraver grew alongside the painter, as shown by the fact that his first plates, now lost together with many of his paintings from that period, go back to the year 1911, when Morandi was just 21 years old. “…For Morandi, an etching was not just a picture on a metal plate, half way between a hastily jotted note and a brilliant aside, and with all the appearance of having been improvised. For him, etchings were things that could not have been produced any other way, things that you thought about deeply, sought after and pondered. Adventuredidn’t come into it, nor did hopingfor the best, with the help of chance and the unpredictable effects of acid […] Morandi’s engravings stem from a profound meditation on his subjects, maturing in his mind long before he started etching.” (Lamberto Vitali,L’opera graficadi Giorgio Morandi (Giorgio Morandi’s graphic works, Einaudi, Turin 1957).
Nature morte avec bouteille et trois objets dans un cercle est une gravure originale en noir et blanc réalisée par Giorgio Morandi en 1946. Signée à la main au crayon en bas à droite et avec la signature imprimée et la date sur la plaque en bas à gauche. Numérotée au crayon en bas à gauche. Premier état, édition de 65 (18/65). Cette nature morte est composée de quatre éléments qui s'inscrivent dans un cercle. L'illumination n'est pas concentrée, mais elle est diffuse. Dans cette gravure de Morandi, datée de 1946 et représentant une Nature morte circulaire avec une bouteille et trois objets, la lumière diffuse baigne l'ensemble de la composition au lieu de se concentrer sur des éléments isolés. L'artiste réussit à libérer les objets choisis comme sujets de ses œuvres de leur réalité quotidienne et parvient à ignorer les règles traditionnelles de perspective et d'éclairage pour les représenter. Chaque objet devient une entité plastique dans un ensemble où les différents composants de la scène sont utilisés comme des instruments dans une construction rationnelle et organique. Elle est considérée comme l'une des œuvres les plus emblématiques de Morandi. Référence : Catalogue raisonné "L'œuvre graphique de Giorgio Morandi" par L. Vitali, n° 113. Né à Bologne en 1890, Giorgio Morandi est l'une des figures les plus représentatives de l'art italien du XXe siècle. La vocation de Morandi pour la gravure ne s'est pas manifestée lorsqu'il a atteint sa maturité artistique. Elle a progressé parallèlement à sa peinture. Le graveur a grandi aux côtés du peintre, comme en témoigne le fait que ses premières planches, aujourd'hui perdues avec nombre de ses peintures de l'époque, remontent à 1911, alors que Morandi n'avait que 21 ans. "...Pour Morandi, une gravure n'était pas seulement une image sur une plaque de métal, à mi-chemin entre une note griffonnée à la hâte et un aparté brillant, et avec toute l'apparence d'avoir été improvisée. Pour lui, les gravures étaient des choses qui ne pouvaient pas être produites autrement, des choses auxquelles on pensait profondément, qu'on recherchait et auxquelles on réfléchissait. L'aventure n'entrait pas en ligne de compte, pas plus que l'espoir du meilleur, avec l'aide du hasard et des effets imprévisibles de l'acide [...] Les gravures de Morandi découlent d'une profonde méditation sur ses sujets, mûrie dans son esprit bien avant qu'il ne commence à graver." (Lamberto Vitali,L'opera graficadi Giorgio Morandi (les œuvres graphiques de Giorgio Morandi, Einaudi, Turin 1957).
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