Oil on canvas. Signed lower right.The god is depicted standing on the scene, clad only in a cloth around his loins and by ivy leaves placed on his hips and head, while holding a chalice in one hand; his gaze is vacant and dazed. Behind him, a semi-reclining putto plays with ivy. All around are white clouds, just as the ground is white, with flashes of blue sky and a green bush creating the only contrasts.On the back of the work is the label 'Mario Galli Collezione d'Arte', with cataloguing number 64 and the artist's autograph inscription.The work well represents the painting of this artist, who was born in Modena but trained artistically first in Rome and then in Florence, where he spent most of his life.His rich production initially proposed mainly historical subjects, but then turned to portraits and finally to landscapes. His uniqueness can be recognised in his ability to range from historical subjects, often placed in settings taken from ancient Pompeii, to the Macchiaioli-style naturalism of his second period, in which Muzzioli sought a significant perception of atmosphere and light in subjects inspired by the rural Tuscan environment, often set in antiquity.In this work, a portrait of a mythological character, the artist's luministic intent strongly transpires, the search for the effect of light playing on the naked bodies of the god and the putto, then fading into the background.The Art Gallery label leads back to the Florentine Mario Galli (1877 -1946), a sculptor who was also an important collector of works especially by Macchiaioli.The work shows an important crack and has been retouched.It is presented in a stylish frame.
Huile sur toile. Le dieu est représenté debout sur la scène, uniquement vêtu d'un tissu autour des reins et de feuilles de lierre placées sur les hanches et la tête, tenant un calice d'une main ; son regard est vide et hébété. Derrière lui, un putto semi-allongé joue avec le lierre. Au dos de l'œuvre se trouve l'étiquette "Mario Galli Collezione d'Arte", avec le numéro de catalogue 64 et l'inscription autographe de l'artiste.L'œuvre représente bien la peinture de cet artiste, né à Modène mais formé artistiquement d'abord à Rome puis à Florence, où il passa la plus grande partie de sa vie.Sa riche production proposait initialement des sujets principalement historiques, mais s'est ensuite tournée vers les portraits et enfin vers les paysages. Son originalité se reconnaît dans sa capacité à passer de sujets historiques, souvent placés dans des décors de l'ancienne Pompéi, au naturalisme à la Macchiai de sa seconde période, dans laquelle Muzzioli recherche une perception significative de l'atmosphère et de la lumière dans des sujets inspirés de l'environnement rural toscan, souvent situés dans l'Antiquité.Dans cette œuvre, un portrait d'un personnage mythologique, l'intention luministe de l'artiste transparaît fortement, la recherche de l'effet de la lumière jouant sur les corps nus du dieu et du putto, puis s'effaçant dans l'arrière-plan.L'étiquette de la galerie d'art renvoie au Florentin Mario Galli (1877 -1946), sculpteur qui fut aussi un important collectionneur d'œuvres, notamment de Macchiaioli.L'œuvre présente une fissure importante et a été retouchée.Elle est présentée dans un cadre de style.
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