The Meeting is and Original Contemporary Artwork realized in 1989 by the Italian Contemporary artist Franco Mulas (Rome, 1938). Original Oil painting on Wood. Dimensions: cm 84 x 74. Hand-signed, dated and titled on the back: Mulas 89 "Incontro". Mint conditions. Franco Mulas (Rome, 1938). Mulas is a contemporary Italian painter. He studied painting at the French Academy in Rome and at the School of Ornamental Art of the Municipality of Rome. His first personal exhibition dates back to 1967: paintings on the city in its aspects of alienating well-being, Sunday highways, weekends. While entering the trend of objective figuration, Mulas possesses and unmistakable language: he is fascinated by the metamorphosis and the enigmatic quality of color. In 1972, at the Galleria "Forni" in Bologna, with a presentation by Franco Solmi, Mulas proposes the results of a reflection on the violence that permeates society and which is raised in the private, in everyday life, to which one is tamed as a game, in general indifference. With five works from this series, Mulas is invited to the 10th Quadrennial in Rome in 1973. In 1974 Mulas exhibited in Rome at the "La Nuova Pesa" Gallery and then in 1975 in Florence at the "Santacroce" Gallery with a presentation by Fortunato Bellonzi and finally at Turin at the “Ricerche” Gallery, with a presentation by Antonio Del Guercio, 25 paintings entitled: Itineraries; and here the pictorial controversy with Hyperrealism and Body Art, prevailing in those years, is extremely violent. To sanction a turning point in Mulas' production is the participation in the XXXIX Venice Biennale of 1980, in the Architecture section with the GRAU, presenting the sequence of 4 paintings, The Red Tree by Mondrian, 1979. The same series is presented at the Prove exhibition by Authors, Pinacoteca Comunale, Ravenna January-March 1980. In the catalog of the Venice Biennale, the GRAU explains how for Mulas it is a critique of the roots of the Modern Movement - a critique conducted, also by the group of architects - with a backward path to the reconquest of the pictorial (and not absolute) space and of a natural history. His works are the result of a patient work of pictorial and luministic 'construction', where images emerge from distant places. The events merge and are brought to light through a dense intertwining of ramifications of past memories.
The Meeting est une œuvre d'art contemporain originale réalisée en 1989 par l'artiste contemporain italien Franco Mulas (Rome, 1938). Peinture originale à l'huile sur bois. Dimensions : cm 84 x 74. Signée à la main, datée et titrée au dos : Mulas 89 "Incontro". État neuf. Franco Mulas (Rome, 1938). Mulas est un peintre italien contemporain. Il a étudié la peinture à l'Académie française de Rome et à l'École d'art ornemental de la municipalité de Rome. Sa première exposition personnelle remonte à 1967 : des peintures sur la ville sous ses aspects de bien-être aliénant, d'autoroutes du dimanche, de week-ends. Tout en s'inscrivant dans la tendance de la figuration objective, Mulas possède un langage inimitable : il est fasciné par la métamorphose et la qualité énigmatique de la couleur. En 1972, à la Galleria "Forni" de Bologne, avec une présentation de Franco Solmi, Mulas propose les résultats d'une réflexion sur la violence qui imprègne la société et qui s'élève dans le privé, dans la vie quotidienne, à laquelle on est apprivoisé comme à un jeu, dans l'indifférence générale. Avec cinq œuvres de cette série, Mulas est invité à la 10e Quadriennale de Rome en 1973. En 1974, Mulas expose à Rome à la galerie " La Nuova Pesa ", puis en 1975 à Florence à la galerie " Santacroce " avec une présentation de Fortunato Bellonzi et enfin à Turin à la galerie " Ricerche ", avec une présentation d'Antonio Del Guercio, 25 tableaux intitulés : Itinéraires ; et ici la controverse picturale avec l'Hyperréalisme et le Body Art, prévalant dans ces années-là, est extrêmement violente. Sanctionner un tournant dans la production de Mulas est la participation à la XXXIXe Biennale de Venise de 1980, dans la section Architecture avec le GRAU, en présentant la séquence de 4 tableaux, L'arbre rouge de Mondrian, 1979. La même série est présentée à l'exposition Prove des auteurs, Pinacoteca Comunale, Ravenne janvier-mars 1980. Dans le catalogue de la Biennale de Venise, le GRAU explique comment pour Mulas il s'agit d'une critique des racines du Mouvement Moderne - une critique menée, également par le groupe des architectes - avec un chemin à rebours vers la reconquête de l'espace pictural (et non absolu) et d'une histoire naturelle. Ses œuvres sont le résultat d'un patient travail de " construction " picturale et luministe, où les images émergent de lieux lointains. Les événements se confondent et sont mis en lumière par un entrelacement dense de ramifications de souvenirs passés.
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