Gae Aulenti (1927-2012), model "Arcata", Poltronova, Italy 1968, walnut and burgundy leather A set of two walnut and red leather 'Arcata' armchairs by Gae Aulenti - 1968 Bibliography: Giuliana Gramigna, 1950/1980 Repertorio, Milan, Éditions Mondadori, 1985, p.264. Gae Aulenti (pronounced ['ga?e au'l?nti]; 4 December 1927 – 31 October 2012) was a prolific Italian architect, whose work spans industrial and exhibition design, furniture, graphics, stage design, lighting and interior design.[1] She was well known for several large-scale museum projects, including the Musée d'Orsay in Paris (1980–86) with ACT Architecture, the Contemporary Art Gallery at the Centre Pompidou in Paris, the restoration of Palazzo Grassi in Venice (1985–86), and the Asian Art Museum of San Francisco with HOK (firm) (2000–2003). Aulenti was one of the few women designing in the postwar period in Italy, where Italian designers sought to make meaningful connections to production principles beyond Italy.[2] This avant-garde design movement blossomed into an entirely new type of Italian architecture, one full of imaginary utopias leaving standardization to the past. Aulenti's deep involvement in the Milan design scene of the 1950s and 1960s formed her into an architect respected for her analytical abilities to navigate metropolitan complexity no matter the medium. Her conceptual development can be followed in the design magazine Casabella, to which she contributed regularly.[2] Her contemporaries were Vittorio Gregotti, Giancarlo de Carlo and Aldo Rossi.
Gae Aulenti (1927-2012), modèle "Arcata", Poltronova, Italie 1968, noyer et cuir bordeaux Un ensemble de deux fauteuils "Arcata" en noyer et cuir rouge par Gae Aulenti - 1968 Bibliographie : Giuliana Gramigna, 1950/1980 Repertorio, Milan, Éditions Mondadori, 1985, p.264. Gae Aulenti (prononcé ['ga?e au'l?nti] ; 4 décembre 1927 - 31 octobre 2012) était une architecte italienne prolifique, dont l'œuvre s'étend au design industriel et d'exposition, au mobilier, au graphisme, à la scénographie, à l'éclairage et à la décoration intérieure.[Elle est connue pour plusieurs projets de musées de grande envergure, notamment le Musée d'Orsay à Paris (1980-86) avec ACT Architecture, la Galerie d'art contemporain du Centre Pompidou à Paris, la restauration du Palazzo Grassi à Venise (1985-86), et le Musée d'art asiatique de San Francisco avec HOK (cabinet) (2000-2003). Aulenti a été l'une des rares femmes à concevoir dans l'Italie de l'après-guerre, où les designers italiens ont cherché à établir des liens significatifs avec les principes de production au-delà de l'Italie[2]. Ce mouvement de conception avant-gardiste a donné naissance à un type d'architecture italienne entièrement nouveau, rempli d'utopies imaginaires laissant la standardisation au passé. L'engagement profond d'Aulenti dans la scène milanaise du design des années 1950 et 1960 a fait d'elle une architecte respectée pour ses capacités analytiques à naviguer dans la complexité métropolitaine, quel que soit le support. Son développement conceptuel peut être suivi dans le magazine de design Casabella, auquel elle contribuait régulièrement[2]. Ses contemporains étaient Vittorio Gregotti, Giancarlo de Carlo et Aldo Rossi.
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