Not much is known about Milanese architect Orlando Orlandi except that he worked with Gio Ponti for a certain period of time. It has been suggested by various sources that this specific design is also a fruit of their collaboration, but this has not been confirmed. It may be assumed that the gentlemen shared their avant-garde formal language. Graceful, powerful and very architectonic. Imagine a décor from a Luca Guadagnino film or a lavish setting in a beautiful country house from one of Luchino Visconti's classics. There, these majestic wingbacks will take on the role of protagonist rather than an inconspicuous supporting role. In fact, superlatives are insufficient to describe the elegance and refinement of these chairs. DesignThe notion of tension on the lines of the poplar wooden frame reveals the sublime craftsmanship that lies behind it. When you touch the armrest or the shapely ears, it immediately becomes clear that it feels pleasant. The patina has been able to develop in peace and quiet into a layer of finesse that radiates warmth and solidness. This phenomena solely occurs as time progresses. And time has been kind.Both the left and right parts of the frame consist of seven separate pieces, and the drawing in the wood shows a subtle variation in each part. For example, we see coarser or more exuberant flames near the feet that become calmer in design at the top of the backrest. The sensual armrests appear, as it were, from the front of the wood and disappear at the level where the lumbar region rests. This is made with so much tenderness.We shift our gaze to the actual seating area. These have been completely reupholstered in a mustard mohair fabric of the highest quality. Both the seat and the backrest have been finished with piping all around and pleats have been added using a capiton. The interior has also been renewed and offers pleasant seating comfort.Finally, we would like to emphasize that the monumental character of these chairs represents a tradition of beauty and craftsmanship from times gone by, but its shapes were progressive at the time and still are today. They became pure vintage examples of highly refined furniture.ReferenceRoberto Aloi, ""Esempi di Arredamento Moderno: Sedie, Poltrone, Divani"" Milano, Hoepli, 1954, page 210 shows a photo of the Orlando Orlandi chair with an ottoman with the , “Poltrona in noce ricoperta di stoffa cretonne a fiori. Dis. Arch. Orlando Orlandi, Milano”."
On ne sait pas grand-chose de l'architecte milanais Orlando Orlandi, si ce n'est qu'il a travaillé avec Gio Ponti pendant un certain temps. Diverses sources ont suggéré que ce projet spécifique était également le fruit de leur collaboration, mais cela n'a pas été confirmé. On peut supposer que ces messieurs partageaient leur langage formel avant-gardiste. Gracieux, puissant et très architectonique. Imaginez un décor de film de Luca Guadagnino ou un cadre somptueux dans une belle maison de campagne d'un des classiques de Luchino Visconti. Là, ces majestueux ailerons joueront le rôle de protagoniste plutôt que celui de second rôle discret. En effet, les superlatifs ne suffisent pas à décrire l'élégance et le raffinement de ces chaises. DesignLa notion de tension sur les lignes du cadre en bois de peuplier révèle le sublime savoir-faire artisanal qui se cache derrière. Lorsque l'on touche l'accoudoir ou les oreilles galbées, on comprend tout de suite qu'il s'agit d'une sensation agréable. La patine a pu évoluer en toute tranquillité vers une couche de finesse qui dégage chaleur et solidité. Ce phénomène ne se produit qu'avec le temps. Les parties gauche et droite du cadre sont composées de sept pièces distinctes, et le dessin dans le bois montre une variation subtile dans chaque pièce. Par exemple, nous voyons des flammes plus grossières ou plus exubérantes près des pieds qui deviennent plus calmes au sommet du dossier. Les accoudoirs sensuels apparaissent en quelque sorte à l'avant du bois et disparaissent au niveau de la région lombaire. Nous portons notre regard sur les sièges proprement dits. Ceux-ci ont été entièrement retapissés dans un tissu mohair moutarde de la plus haute qualité. L'assise et le dossier ont été garnis de passepoils sur tout le pourtour et des plis ont été ajoutés à l'aide d'un capiton. Enfin, nous aimerions souligner que le caractère monumental de ces chaises représente une tradition de beauté et d'artisanat d'autrefois, mais que ses formes étaient progressives à l'époque et le sont encore aujourd'hui. Elles sont devenues de purs exemples vintage de meubles très raffinés.ReferenceRoberto Aloi, ""Esempi di Arredamento Moderno : Sedie, Poltrone, Divani"" Milano, Hoepli, 1954, page 210, montre une photo de la chaise Orlando Orlandi avec un ottoman portant l'inscription "Poltrona in noce ricoperta di stoffa cretonne a fiori. Dis. Arch. Orlando Orlandi, Milano"."
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