Oil on canvas. Seventeenth-century Venetian school.In the painting is St. Anthony of Padua (1195- 1226) preaching to his brethren, assisted from heaven by St. Francis of Assisi, founder of the Order.The saint is standing on a pulpit, holding the white lily, his iconographic symbol; in front of him listen to the brethren, in different attitudes of recollection. It was St. Francis himself who entrusted him, while still very young, with the task of preaching, against heresies, and teaching the brethren, a task that led him to found the Franciscan theological school in 1223 and 1225. The painting, dark in the colors of the Franciscan sai and in the background, finds light from the glimpse of the heavens on the upper right, from which St. Francis faces, and the pulpit on which St. Anthony stands.The two great saints are placed at the same height, celebrating their spiritual stature and equal value as leaders of the brethren, placed instead on a lower level in a humble attitude of listening.The painting shows signs of restoration and retouching. On the back is an old statement of attribution to Palma the Younger.
Huile sur toile. Le tableau représente saint Antoine de Padoue (1195-1226) prêchant à ses frères, assisté du ciel par saint François d'Assise, fondateur de l'Ordre. Le saint est debout sur une chaire, tenant le lys blanc, son symbole iconographique ; devant lui, les frères écoutent, dans différentes attitudes de recueillement. C'est saint François lui-même qui lui confia, alors qu'il était encore très jeune, la tâche de prêcher, contre les hérésies, et d'enseigner les frères, une tâche qui l'amena à fonder l'école théologique franciscaine en 1223 et 1225. Le tableau, sombre dans les couleurs du sai franciscain et dans le fond, trouve la lumière dans l'aperçu des cieux en haut à droite, d'où saint François fait face, et la chaire sur laquelle saint Antoine se tient debout.Les deux grands saints sont placés à la même hauteur, célébrant leur stature spirituelle et leur égale valeur en tant que chefs des frères, placés au contraire à un niveau inférieur dans une humble attitude d'écoute.Le tableau présente des signes de restauration et de retouches. Le tableau présente des signes de restauration et de retouche. Au dos se trouve une ancienne déclaration d'attribution à Palma le Jeune.
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