An original early 19th-century watercolour painting, Attrib. William James Müller, Italianate Landscape.A delightful Italian view attributed to William James Müller (1812–1845), the best-known artist of the Bristol school. The young Müller travelled to Italy in 1834–5 with his artist friend George Arthur Fripps. The pair stayed in Venice for for almost two months, then travelled on to Florence and south to Rome. The sketches from this tour formed the subjects of oil paintings by Müller during the next few years.Müller's time in Italy provided rich opportunity both to study the masters in the museums of Venice and Florence and to sketch from life. It is remarked how Müller delighted in the Uffizi Palace and Palazzo Pitti, and was 'able rapidly to assimilate and make his own a good deal of what was admirable in the canvases of the great masters'. At the same time, Fripps notes that 'in truth, Müller liked best those places where he sat and sketched.' This wonderful light-filled Italian view has a classical Claudian sense of composition and balance, whilst also displaying a fresh light touch.Provenance: from the Collection of Dr E.M. Brett of Hampstead.In watercolour on watermarked laid paper.All artworks come with a Certificate of Authenticity and in some cases its accompanying text or artist biography. Signed: No. Height: 10.7cm (4.2″) Width: 18.4cm (7.2″) Condition: Mount burn to the periphery as shown. Significant age toning to the verso. Please see photos for detail. Presented: Unframed.
Une aquarelle originale du début du 19ème siècle, Attribuée. Cette charmante vue d'Italie est attribuée à William James Müller (1812-1845), l'artiste le plus connu de l'école de Bristol. Le jeune Müller a voyagé en Italie en 1834-5 avec son ami artiste George Arthur Fripps. Le couple reste à Venise pendant près de deux mois, puis se rend à Florence et au sud à Rome. Le séjour de Müller en Italie lui a donné l'occasion d'étudier les maîtres dans les musées de Venise et de Florence et de faire des croquis d'après nature. Le séjour de Müller en Italie lui donne l'occasion d'étudier les maîtres dans les musées de Venise et de Florence et de faire des croquis d'après nature. Il est noté que Müller se réjouit du Palais des Offices et du Palais Pitti, et qu'il est "capable d'assimiler rapidement et de faire sien une bonne partie de ce qui est admirable dans les toiles des grands maîtres". Dans le même temps, Fripps note qu'"en vérité, Müller préférait les endroits où il s'asseyait et dessinait" Cette merveilleuse vue italienne pleine de lumière possède un sens classique de la composition et de l'équilibre à la Claudia, tout en affichant une touche de fraîcheur et de légèreté.Provenance : de la collection du Dr E.M. Brett de Hampstead.à l'aquarelle sur papier vergé filigrané.Toutes les œuvres d'art sont accompagnées d'un certificat d'authenticité et, dans certains cas, d'un texte d'accompagnement ou d'une biographie de l'artiste. Signé : Non. Hauteur : 10,7cm (4.2″) Largeur : 18,4cm (7.2″) Condition : Brûlure de montage à la périphérie comme indiqué. Tonicité significative due à l'âge au verso. Veuillez voir les photos pour les détails. Présenté : Non encadrée.
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