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Oil on canvas depicting a gallant scene set in a landscape of ruins. The man in the painting is hanging a garland of flowers on a young shepherdess. At her feet are her three sheep, her hat, her cane, and a bouquet of flowers. Hiding behind the ruins is a young boy who is watching the scene unfold, circa 1850 Dimension with frame: L 38.6 in, W 1.6 in, H 40.6 in L 98 cm, P 4 cm, H 103 cm Dimension without frame: L 36.6 in, W 1 in, H 38.6 in L 93 cm, P 2.5 cm, H 98 cm. Historical note: This painting is a copy of Le Pasteur Galant which was painted by François Boucher for the courtroom of Prince Hercules-Meriadec, the Duke of Rohan, located on the ground floor of the Hotel de Soubise. In 1732 the Duke married for the second time at more than sixty years of age and decided to mark the event by asking Boffrand to transform the Hotel that was built by his father a generation earlier. Boffrand’s task was to build a pavilion containing two oval salons, one for the prince and another for the new princess, as well as to transform the adjacent living quarters. The decor of the princess’s salon as well as the space above the doors of the other rooms was assigned to be pained by the most influential painters of the time: Natoire, Boucher, Carle Van Loo, and Restout Tremolieres. Boucher was commissioned to provide seven paintings over doors that varied widely and displayed the diversity of his artistic talent. His paintings displayed mythological scenes, pastorals, and even a simple landscape. Two of the above-door paintings, Le Pasteur Galant and Le Pasteur Complaisant were a great novelty among Boucher’s works, as they are the first pastoral scenes to ever appear. This very new subject matter did not receive many commentaries at the time, most likely because the paintings appeared in a private residence and were not available for public viewing. By the time these paintings were mentioned in guides, Boucher had already painted enough pastoral scenes for the novelty to have worn off. Bibliography: Francois Boucher: 1703–1770, Galeries Nationales du Grand Palais, Paris, 18 septembre 1986–5 janvier 1987, p 176.
Huile sur toile représentant une scène galante dans un paysage de ruines. L'homme du tableau accroche une guirlande de fleurs à une jeune bergère. À ses pieds se trouvent ses trois moutons, son chapeau, sa canne et un bouquet de fleurs. Caché derrière les ruines, un jeune garçon regarde la scène se dérouler, vers 1850 Dimension avec cadre : L 38,6 in, L 1,6 in, H 40,6 in L 98 cm, P 4 cm, H 103 cm Dimension sans cadre : L 36,6 in, L 1 in, H 38,6 in L 93 cm, P 2,5 cm, H 98 cm. Note historique : Ce tableau est une copie du Pasteur Galant peint par François Boucher pour la salle d'audience du prince Hercule-Meriadec, duc de Rohan, située au rez-de-chaussée de l'hôtel de Soubise. En 1732, le duc se marie pour la seconde fois à plus de soixante ans et décide de marquer l'événement en demandant à Boffrand de transformer l'hôtel construit par son père une génération plus tôt. La tâche de Boffrand consiste à construire un pavillon contenant deux salons ovales, l'un pour le prince et l'autre pour la nouvelle princesse, ainsi qu'à transformer les pièces d'habitation adjacentes. Le décor du salon de la princesse ainsi que l'espace au-dessus des portes des autres pièces sont confiés aux peintres les plus influents de l'époque : Natoire, Boucher, Carle Van Loo et Restout Tremolieres. Boucher a été chargé de peindre sept tableaux sur des portes qui variaient considérablement et qui témoignaient de la diversité de son talent artistique. Ses tableaux représentent des scènes mythologiques, des pastorales et même un simple paysage. Deux des tableaux au-dessus des portes, Le Pasteur Galant et Le Pasteur Complaisant, constituent une grande nouveauté dans l'œuvre de Boucher, puisqu'il s'agit des premières scènes pastorales jamais réalisées. Ce sujet très nouveau n'a pas fait l'objet de beaucoup de commentaires à l'époque, probablement parce que les tableaux se trouvaient dans une résidence privée et n'étaient pas accessibles au public. Lorsque ces tableaux sont mentionnés dans les guides, Boucher a déjà peint suffisamment de scènes pastorales pour que l'effet de nouveauté soit passé. Bibliographie : Francois Boucher : 1703-1770, Galeries Nationales du Grand Palais, Paris, 18 septembre 1986-5 janvier 1987, p 176.
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