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This is a fabulous antique George II English silver gilt chalice bearing hallmarks for London 1745 and the maker's mark of the world renowned silversmith Paul de Lamerie. Bearing the maker's mark for Paul de Lamerie, P.L in script under a crown over a pellet, this mark was first entered in 1739. From a domed foot, the tall stem with plain beaded knop, rises to the bowl which is divided by a wide band. The restrained form illustrates that at the end of his working life Paul de Lamerie reverted to simple designs, in this case similar to his earliest chalice for Milton Cleveden. A truly exquisite piece, in excellent condition, that would make a Fine addition to any antique silver collection. Condition: In excellent condition, with only slight rubbing of the marks, please see photos for confirmation of condition. Dimensions in cm: Height 26.5 x width 13 x depth 11.5 & weight 23 troy oz Dimensions in inches: Height 10.4 x width 5.1 x depth 4.5 & weight 0.72 kg Paul de Lamerie (1688–1751) was an English silversmith. The Victoria and Albert Museum describes him as the "greatest silversmith working in England in the 18th century". De Lamerie was born in Hertogenbosch in the Netherlands. He was the son of a minor French nobleman, Paul Souchay de la Merie. His Huguenot parents had left France following the Edict of Fontainebleau in 1685. His father became an officer in the army of William III of Orange and moved to London in 1689 in the Glorious Revolution, but died a pauper in 1735. He married Louisa Juliott on 11 February 1717. They had two sons and four daughters together; three daughters survived. He died in London and was buried at St Anne's Church, Soho. In August 1703, De Lamerie became the apprentice of a London goldsmith of Huguenot origin, Pierre Platel. De Lamerie opened his own workshop in 1713 and was appointed goldsmith to George I in 1716. He worked in partnership with Ellis Gamble - formerly the apprentice master of William Hogarth - between 1723 and 1728. His early work is in the simple Queen Anne styles, following classical French models, but Lamerie is noted for his elaborate Rococo style from the 1730s, particularly the richly-decorated works of an unidentified craftsman, the Maynard Master. His customers included Tsarinas Anna and Catherine, Count Aleksey Bobrinsky, Sir Robert Walpole, the Earl of Ilchester, the Earl of Thanet, Viscount Tyrconnel, the Duke of Bedford, and other members of the English upper classes. He also worked for John V of Portugal before losing favour to the Germains in Paris. Amongst his production to the Portuguese Court was a huge solid silver bath tub lost in the great 1755 Lisbon earthquake. He served on the committees of the Goldsmiths' Company. He served as a captain and then major in the Westminster volunteer association.
Il s'agit d'un fabuleux calice anglais ancien en argent doré de style George II portant les poinçons de Londres 1745 et la marque de fabrique de l'orfèvre de renommée mondiale Paul de Lamerie. Il porte la marque d'orfèvre de Paul de Lamerie, P.L. en script sous une couronne sur une pastille, cette marque a été inscrite pour la première fois en 1739. Sur un pied en forme de dôme, la haute tige avec un bouton perlé uni, s'élève jusqu'à la coupe qui est divisée par une large bande. La forme sobre illustre le fait qu'à la fin de sa vie professionnelle, Paul de Lamerie est revenu à des modèles simples, dans ce cas similaires à son premier calice pour Milton Cleveden. Une pièce vraiment exquise, en excellent état, qui ferait une belle addition à toute collection d'argenterie ancienne. Condition : En excellent état, avec seulement un léger frottement des marques, veuillez voir les photos pour confirmation de l'état. Dimensions en cm : Hauteur 26,5 x largeur 13 x profondeur 11,5 & poids 23 troy oz Dimensions en pouces : Hauteur 10,4 x largeur 5,1 x profondeur 4,5 et poids 0,72 kg Paul de Lamerie (1688-1751) était un orfèvre anglais. Le Victoria and Albert Museum le décrit comme le "plus grand orfèvre travaillant en Angleterre au 18ème siècle". De Lamerie est né à Hertogenbosch, aux Pays-Bas. Il était le fils d'un petit noble français, Paul Souchay de la Merie. Ses parents huguenots avaient quitté la France après l'édit de Fontainebleau en 1685. Son père est devenu officier dans l'armée de Guillaume III d'Orange et s'est installé à Londres en 1689 lors de la Glorieuse Révolution, mais il est mort dans la misère en 1735. Il a épousé Louisa Juliott le 11 février 1717. Ils ont eu ensemble deux fils et quatre filles ; trois filles ont survécu. Il est mort à Londres et a été enterré à l'église St Anne, Soho. En août 1703, De Lamerie est devenu l'apprenti d'un orfèvre londonien d'origine huguenote, Pierre Platel. De Lamerie a ouvert son propre atelier en 1713 et a été nommé orfèvre de George I en 1716. Il a travaillé en partenariat avec Ellis Gamble - ancien maître d'apprentissage de William Hogarth - entre 1723 et 1728. Ses premiers travaux sont dans les styles simples de la Reine Anne, suivant les modèles classiques français, mais Lamerie est connu pour son style Rococo élaboré des années 1730, en particulier les travaux richement décorés d'un artisan non identifié, le Maître Maynard. Ses clients comprenaient les tsarines Anna et Catherine, le comte Aleksey Bobrinsky, Sir Robert Walpole, le comte d'Ilchester, le comte de Thanet, le vicomte Tyrconnel, le duc de Bedford et d'autres membres de la haute société anglaise. Il a également travaillé pour Jean V du Portugal avant de perdre la faveur des Allemands à Paris. Parmi les objets qu'il a produits pour la Cour du Portugal, on trouve une énorme baignoire en argent massif perdue lors du grand tremblement de terre de Lisbonne en 1755. Il a fait partie des comités de la Goldsmiths' Company. Il a été capitaine puis major dans l'association des volontaires de Westminster.
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