A massive pottery pair of horses standing on all fours and striding with its right hoof forward. Extended snout ends in parted lips showing teeth beneath in a braying attitude. Low relief bridle on face and well defined eyes. Raised mane down back of the neck A fantastic example of the Wei dynasty horses. Large, exquisite walking Ferghana horses with great attention paid to anatomical detail were the choice of the wealthy. The horse was second only in importance to the dragon. It was supposed to possess magical powers which the early Chinese were eager to explore. It would be the horse that would carry the deceased to the next life and it would be the amount of horses that an individual owned that would guarantee his ongoing status in the hereafter. Thermoluminescence certificate from Madrid Labs included. In southern China, people turned to Daoism, and mingqi, as well as above-ground sculptures, became ever more infused with animal iconography and energized with dynamic lines. The north of China was eventually united by nomadic Tuoba invaders who founded the Northern Wei dynasty (386-534) and established a measure of stability. Their rule fostered both preservation, seen in Han tomb styles and funerary practices, as well as innovation, seen in new types of mingqi such as human-faced guardian animals called zhenmushou, human guardians, and increasing numbers of pack animals and military figures. The Northern Wei or the Northern Wei Empire (/we?/), also known as the Tuoba Wei (???), Later Wei (??), or Yuan Wei (??), was a dynasty founded by the Tuoba (Tabgach) clan of the Xianbei, which ruled northern China from 386-534 AD (de jure until 535), during the period of the Southern and Northern Dynasties. Described as "part of an era of political turbulence and intense social and cultural change", the Northern Wei Dynasty is particularly noted for unifying northern China in 439: this was also a period of introduced foreign ideas, such as Buddhism, which became firmly established. During the Taihe period (477-499) of Emperor Xiaowen, court advisers instituted sweeping reforms and introduced changes that eventually led to the dynasty moving its capital from Datong to Luoyang, in 494. The Tuoba renamed themselves the Han people surname Yuan (?) as a part of systematic Sinicization. Towards the end of the dynasty there was significant internal dissension resulting in a split into Eastern Wei and Western Wei. Many antiques and art works, both Taoist art and Buddhist art, from this period have survived. It was the time of the construction of the Yungang Grottoes near Datong during the mid-late 5th century, and towards the latter part of the dynasty, the Longmen Caves outside the later capital city of Luoyang, in which more than 30,000 Buddhist images from the time of this dynasty have been found.
Couple de chevaux en poterie massive, debout à quatre pattes et avançant le sabot droit. Le museau allongé se termine par des lèvres fendues montrant les dents en dessous dans une attitude de braiement. Une bride en bas relief sur le visage et des yeux bien définis. Crinière relevée à l'arrière du cou. Un exemple fantastique des chevaux de la dynastie Wei. Les riches choisissaient des chevaux Ferghana de grande taille, à la démarche exquise, avec une grande attention portée aux détails anatomiques. Le cheval était le second en importance après le dragon. Il était censé posséder des pouvoirs magiques que les premiers Chinois étaient impatients d'explorer. C'était le cheval qui transportait le défunt dans l'autre vie et c'était le nombre de chevaux qu'un individu possédait qui garantissait son statut dans l'au-delà. Certificat de thermoluminescence de Madrid Labs inclus. Dans le sud de la Chine, les gens se tournent vers le taoïsme et le mingqi, ainsi que les sculptures en surface, sont de plus en plus imprégnés d'iconographie animale et dynamisés par des lignes dynamiques. Le nord de la Chine fut finalement unifié par les envahisseurs nomades Tuoba qui fondèrent la dynastie des Wei du Nord (386-534) et instaurèrent une certaine stabilité. Leur règne a favorisé à la fois la préservation, comme en témoignent les styles de tombes et les pratiques funéraires des Han, et l'innovation, comme en témoignent les nouveaux types de mingqi, tels que les animaux gardiens à visage humain appelés zhenmushou, les gardiens humains et le nombre croissant d'animaux de bât et de figures militaires. Les Wei du Nord ou l'Empire des Wei du Nord (/we?/), également connus sous le nom de Tuoba Wei ( ???), Later Wei ( ??) ou Yuan Wei ( ??), étaient une dynastie fondée par le clan Tuoba (Tabgach) des Xianbei, qui a régné sur le nord de la Chine de 386 à 534 (de jure jusqu'en 535), pendant la période des dynasties du Sud et du Nord. Décrite comme "faisant partie d'une ère de turbulences politiques et d'intenses changements sociaux et culturels", la dynastie des Wei du Nord est particulièrement connue pour avoir unifié la Chine du Nord en 439 : c'est aussi une période d'introduction d'idées étrangères, comme le bouddhisme, qui s'est fermement établi. Au cours de la période Taihe (477-499) de l'empereur Xiaowen, les conseillers de la cour ont institué des réformes radicales et introduit des changements qui ont finalement conduit la dynastie à déplacer sa capitale de Datong à Luoyang, en 494. Les Tuoba se sont rebaptisés eux-mêmes du nom de famille Han Yuan ( ?) dans le cadre d'une sinisation systématique. Vers la fin de la dynastie, d'importantes dissensions internes ont abouti à une scission entre les Wei orientaux et les Wei occidentaux. De nombreuses antiquités et œuvres d'art, tant de l'art taoïste que de l'art bouddhiste, de cette période ont survécu. C'est à cette époque qu'ont été construites les grottes de Yungang, près de Datong, au milieu et à la fin du Ve siècle, et, vers la fin de la dynastie, les grottes de Longmen, à l'extérieur de la future capitale de Luoyang, dans lesquelles plus de 30 000 images bouddhiques datant de l'époque de cette dynastie ont été découvertes.
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