Condition: some stains on the leather, more evident in one chair as can be seen from the photos.
the part under the seat is quite cracked.
Apparent formal simplicity for a very complex project. Direct reference to craftsmanship, Kentucky chair combines naturalness with the value of masterfully crafted leather; the visible stitching on the seat and backrest are decorative elements resulting from sophisticated tailoring. The seat and backrest are anchored to the structure by single elastic belts placed under tension, construction details that become highly decorative. The chair, which has a backward-projecting seat, was designed to meet various needs, both in terms of functionality and ergonomics
Born in Venice in 1906, Carlo Scarpa studied architecture at the city's Academy of Fine Arts, where he graduated in 1926. He taught architectural drawing at the Academy, where he held several chairs throughout his life, and at the same time began his career as an industrial and interior designer and architect, working for the Venini glass factory in Venice. His most prominent project of the years preceding the Second World War was the restoration of the Faculty of Economics of the University of Venice. In his work Scarpa often reveals that he is influenced by Art Nouveau and masters such as Frank Lloyd Wright and Josef Hoffmann.
Scarpa's architecture is characterized by great attention to the passage of time and continuous change.
He died in 1978 in Japan, and is buried in the Brion complex of the San Vito d'Altivole cemetery (Treviso) - built by him in 1969, and considered by many to be his masterpiece.I
In the history of Italian design, Bernini is an extraordinary and unique experience that draws its foundations directly from the roots of the "know-how" of wood in the Lombardy area since the fifteenth century. An attitude and availability that has produced true design and production excellence that today we can find in museums and collections all over the world.
Condition : quelques taches sur le cuir, plus évidentes sur une chaise comme on peut le voir sur les photos.
la partie sous le siège est assez fissurée.
Simplicité formelle apparente pour un projet très complexe. Référence directe à l'artisanat, la chaise Kentucky allie le naturel à la valeur d'un cuir travaillé de main de maître ; les coutures visibles sur l'assise et le dossier sont des éléments décoratifs résultant d'un travail de tailleur sophistiqué. L'assise et le dossier sont ancrés à la structure par de simples sangles élastiques mises en tension, des détails de construction qui deviennent très décoratifs. La chaise, dont l'assise se projette vers l'arrière, a été conçue pour répondre à différents besoins, tant en termes de fonctionnalité que d'ergonomie
Né à Venise en 1906, Carlo Scarpa a étudié l'architecture à l'Académie des beaux-arts de la ville, où il a obtenu son diplôme en 1926. Il enseigne le dessin d'architecture à l'Académie, où il occupera plusieurs chaires tout au long de sa vie, et entame parallèlement une carrière d'architecte et de designer industriel et d'intérieur, en travaillant pour la verrerie Venini à Venise. Son projet le plus important des années précédant la Seconde Guerre mondiale est la restauration de la faculté d'économie de l'université de Venise. Dans son travail, Scarpa révèle souvent qu'il est influencé par l'Art nouveau et par des maîtres tels que Frank Lloyd Wright et Josef Hoffmann.
L'architecture de Scarpa se caractérise par une grande attention au passage du temps et au changement continu.
Il est mort en 1978 au Japon et est enterré dans le complexe Brion du cimetière de San Vito d'Altivole (Trévise) - construit par lui en 1969 et considéré par beaucoup comme son chef-d'œuvre.I
Dans l'histoire du design italien, le Bernin est une expérience extraordinaire et unique qui puise ses fondements directement dans les racines du "savoir-faire" du bois en Lombardie depuis le XVe siècle. Une attitude et une disponibilité qui ont donné naissance à une véritable excellence en matière de conception et de production, que l'on retrouve aujourd'hui dans les musées et les collections du monde entier.
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