Acrylic, graphite and thread on canvas - Unframed The threaded lines suggest a physical barrier that interrupts the shapes and stops them from connecting and at the same time a transparency is created that allows the viewer to enter through the lines onto the painted surface. The titles of each series can be interpreted as emotional, psychological and physical conditions. This work from the series called Bend is a zig zag fragmented shape with a stitched edge that amplifies its 3 dimensional aspect. The optical effect is sculptural. There is a constant play between drawing, painting and sculpture. The painting has a dynamic energy and yet simultaneously convey a quiet poetry. Holly Miller is an American abstract artist whose paintings strive to merge the optical with the tactile through the language of abstraction. She lives and works in Brooklyn, NY. Communication through the touch (body language) has inspired her tactile abstract paintings. Miller's palette echoes the tones and hues of Italian industrial design from the 60's and 70's, while her shapes recall architecture and urban structures. Her work has a huge affinity to Fontana's physical approach to his paintings and Burri's tactile manipulation of the painting's surface. Ellsworth Kelly's bold shapes and colors have resonated with her on a purely optical level. Agnes Martin’s subtle, quiet, repetitive drawn lines, Fred Sandback’s strong architectural, minimal fiber lines drawn in space, Eva Hesse’s emotionally loaded structured webs, Richard Tuttle’s quirky and fresh drawings and humble objects, Bridget Riley's dynamic, optical compositions have left a deep impression on Miller inspiring her to carve out her own voice in Abstraction. By combining repeated threaded lines with geometric shapes of color, her work conveys many dichotomies: reductive painting and craft, illusion and material, warm and cool, absence and presence, masculine and feminine, bold and subtle, perfection and imperfection... The paintings have a physicality that is described through the monochromatic brush strokes and the punctured holes of the drawn lines that pierce the surface of the canvas, yet from a distance, they appear to be flat and suggest a fine line drawing. As one approaches the paintings an element of surprise is revealed and one is inspired to look closer and question the original assumption or expectation.
Acrylique, graphite et fil sur la toile - Non encadré Les lignes filées suggèrent une barrière physique qui interrompt les formes et les empêche de se relier. En même temps, une transparence est créée qui permet au spectateur d'entrer par les lignes sur la surface peinte. Les titres de chaque série peuvent être interprétés comme des conditions émotionnelles, psychologiques et physiques. Cette œuvre de la série appelée Bend est une forme fragmentée en zigzag avec un bord cousu qui amplifie son aspect tridimensionnel. L'effet optique est sculptural. Il y a un jeu constant entre le dessin, la peinture et la sculpture. La peinture a une énergie dynamique et en même temps, elle transmet une poésie tranquille. Holly Miller est une artiste abstraite américaine dont les peintures s'efforcent de fusionner l'optique et le tactile par le biais du langage de l'abstraction. Elle vit et travaille à Brooklyn, NY. La communication par le toucher (langage corporel) a inspiré ses peintures abstraites tactiles. La palette de Miller fait écho aux tons et aux nuances du design industriel italien des années 60 et 70, tandis que ses formes rappellent l'architecture et les structures urbaines. Son travail a une grande affinité avec l'approche physique de Fontana et la manipulation tactile de la surface du tableau par Burri. Les formes et les couleurs audacieuses d'Ellsworth Kelly ont trouvé une résonance chez elle sur un plan purement optique. Les lignes subtiles, calmes et répétitives d'Agnes Martin, l'architecture forte de Fred Sandback, les lignes de fibres minimales dessinées dans l'espace, les toiles structurées chargées d'émotion d'Eva Hesse, les dessins excentriques et frais et les objets humbles de Richard Tuttle, les compositions dynamiques et optiques de Bridget Riley ont laissé une profonde impression sur Miller, l'inspirant à tailler sa propre voix dans l'Abstraction. En combinant des lignes filaires répétées avec des formes géométriques de couleur, son travail véhicule de nombreuses dichotomies : peinture et artisanat réducteurs, illusion et matière, chaud et froid, absence et présence, masculin et féminin, audacieux et subtil, perfection et imperfection... Les peintures ont une physicalité qui est décrite par les coups de pinceau monochromatiques et les trous perforés des lignes dessinées qui percent la surface de la toile, mais de loin, elles semblent être plates et suggèrent un dessin au trait fin. Lorsqu'on s'approche des peintures, un élément de surprise se révèle et on est inspiré pour regarder de plus près et remettre en question l'hypothèse ou l'attente initiale.
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