Stories from Genesis is an etching realized by Antonio Tempesta in the early 17th Century. It's part of series of three plates. it represents Isaac's sacrifice. 3 etching of 9 cm each; 36x46 cm with frame. Good conditions. God, to test Abraham's faith, orders him to sacrifice his own son Isaac. Abraham goes without hesitation to Mount Moriah and while he is about to diligently make the sacrifice, already holding the knife, an angel of the Lord comes down to block him and shows him a ram to be immolated as a substitute sacrifice. Genesis, 22,1 - 18. Antonio Tempesta (1555-1630) He was trained in the culture of late Mannerism, with a naturalistic but also calligraphic taste, acquired by frequenting Giovanni Stradano, with whom he collaborated on the decoration of Palazzo Vecchio. Moving to Rome in 1573, he worked for Pope Gregory XIII realizing some maps in the Room of Geographical Maps in the Vatican, including the famous Map of Rome (1593). In the papal capital he worked for many noble families and for important cardinals such as Alessandro Farnese and Scipione Borghese.He returned to Florence for a short stay, where he collaborated with Alessandro Allori, Ludovico Buti, Giovan Maria Butteri and Ludovico Cigoli on the decoration of the ceilings of the Uffizi Gallery on the east side, executed with grotesque designs. Moving back to Rome he devoted himself more and more to engraving, with which he achieved wide fame and diffusion throughout Europe. He famous the 150 Old Testament illustrations known as the Tempest Bible. He was also a good draftsman, gifted with a particularly scenographic vein, and other artists printed and disseminated his work in drawing.
Histoires de la Genèse est une gravure réalisée par Antonio Tempesta au début du XVIIe siècle. Elle fait partie d'une série de trois planches. Elle représente le sacrifice d'Isaac. 3 gravures de 9 cm chacune ; 36x46 cm avec cadre. Bon état de conservation. Dieu, pour éprouver la foi d'Abraham, lui ordonne de sacrifier son propre fils Isaac. Abraham se rend sans hésiter sur le Mont Moriah et alors qu'il s'apprête à faire diligemment le sacrifice, tenant déjà le couteau, un ange du Seigneur descend pour le bloquer et lui montrer un bélier à immoler en guise de sacrifice de substitution. Genèse, 22,1 - 18. Antonio Tempesta (1555-1630) Il est formé à la culture du maniérisme tardif, avec un goût naturaliste mais aussi calligraphique, acquis par la fréquentation de Giovanni Stradano, avec qui il collabore à la décoration du Palazzo Vecchio. Installé à Rome en 1573, il travaille pour le pape Grégoire XIII en réalisant des cartes dans la salle des cartes géographiques du Vatican, dont la célèbre carte de Rome (1593). Dans la capitale papale, il travaille pour de nombreuses familles nobles et pour d'importants cardinaux tels qu'Alessandro Farnese et Scipione Borghese. Il retourne à Florence pour un court séjour, où il collabore avec Alessandro Allori, Ludovico Buti, Giovan Maria Butteri et Ludovico Cigoli à la décoration des plafonds de la Galerie des Offices du côté est, exécutés avec des motifs grotesques. De retour à Rome, il se consacre de plus en plus à la gravure, avec laquelle il acquiert une grande renommée et une diffusion dans toute l'Europe. Il est à l'origine des 150 illustrations de l'Ancien Testament connues sous le nom de Bible de la Tempête. Il était également un bon dessinateur, doué d'une veine particulièrement scénographique, et d'autres artistes imprimèrent et diffusèrent son travail en dessin.
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