Each epoch leaves its myths and legends for subsequent generations ... Sometimes the turns of mythological history touch so closely that they shine through each other … The title of the picture forms a semantic parallel between the surname of the main character of the film Red Heat, the captain of the Soviet militia Ivan Danko, played by Arnold Schwarzenegger, and the name of Danko, the main character of the legend from the cycle «Tales of the Old Woman Izirgil» (Maxim Gorky). The hero of the legend is the leader of those, having got lost in the darkness, who illuminated the way for desperate and faithless people with his own heart, ripped out from his body. The 90s, the time of the disintegration of the USSR and the fall of the Iron Curtain, was marked by a wave of mutual interest of East and West. The ecumenical militiaman embodied the patterns of cultural perception of those years which took on bizarre, almost fairy-tale forms (which was especially evident in the cinema). The time of the thaw between the two superpowers, captured in art, was rich in historical and mythological archetypes being sometimes soulful, sometimes pretentious, sometimes funny-stereotyped. The main part of the picture is occupied by the face of Captain Danko, who, with a deep compassionate look, peers into the horizon of a certain magical dimension; where the Statue of Liberty with a torch burning like a heart is adjacent to a five-story building decorated with a Hammer and Sickle; where the mythical birds Sirin and Alkonst sing some ancient sacred song and, Alyonushka illuminates the road near the carved terem with a T800 skull; where the Firebird flies into the thicket of fairy tales of the Russian forest, but, as it were, again through some semantic intersection with «Red Heat» against the background of the Statue of Liberty. And above it, in a thundercloud, a Skynet drone from the Terminator hovers. However, it all starts and ends with Danko’s gaze. The transcultural grief of the imperfection of the world and the determination of the hero from the good old Hollywood fairy tale fills the mystical space of the painting with meaning, and the contemplator’s soul with nostalgia for the bygone times of the transcontinental thaw and such multifaceted symbols of the victory of Good over Evil ... Andrey Kartashov graduated from the A. Erdely Professional College of Arts of the Transcarpathian Academy of Arts in Uzhgorod, and later graduated from the Department of Painting of the Repin St. Petersburg Academy of Arts. Since 2007, he has been a member of the Portrait Painters Association of America (PSA), and in 2016, he joined the Union of Artists of Russia. His works are represented in the collections of the Research Museum of the Russian Academy of Arts in St. Petersburg, Tianjin Museum, and Liu Haisu Museum of Art in China, Arnold Schwarzenegger Museum in Austria, as well as in private collections of collectors from Russia, the UK, the USA, China, Ukraine, Poland, France, and the Netherlands. Produced using more forward-going technologies like the Metis scanner, which allows for printing out excellent quality art pieces it becomes a high-class, exclusive art piece. Excellent art piece in an elegant black wood frame. Width: 161 cm Height: 152 cm
Chaque époque laisse ses mythes et ses légendes aux générations suivantes ... Le titre du film forme un parallèle sémantique entre le nom de famille du personnage principal du film Red Heat, le capitaine de la milice soviétique Ivan Danko, interprété par Arnold Schwarzenegger, et le nom de Danko, le personnage principal de la légende du cycle des "Contes de la vieille femme Izirgil" (Maxim Gorky). Le héros de la légende est le chef de ceux qui, s'étant perdus dans les ténèbres, ont éclairé le chemin des désespérés et des incrédules avec son propre cœur, arraché à son corps. Les années 90, époque de la désintégration de l'URSS et de la chute du rideau de fer, ont été marquées par une vague d'intérêt mutuel entre l'Est et l'Ouest. Le milicien œcuménique incarnait les modèles de perception culturelle de ces années-là, qui prenaient des formes bizarres, presque féeriques (ce qui était particulièrement évident au cinéma). L'époque du dégel entre les deux superpuissances, capturée dans l'art, était riche en archétypes historiques et mythologiques, tantôt pleins d'âme, tantôt prétentieux, tantôt drôlement stéréotypés. La partie principale du tableau est occupée par le visage du capitaine Danko qui, d'un regard profond et compatissant, scrute l'horizon d'une certaine dimension magique, où la Statue de la Liberté avec une torche brûlant comme un cœur est adjacente à un bâtiment de cinq étages décoré d'un marteau et d'une faucille ; où les oiseaux mythiques Sirin et Alkonst chantent quelque ancien chant sacré et où Alyonushka illumine la route près du terem sculpté d'un crâne T800 ; où l'Oiseau de feu s'envole dans le fourré des contes de fées de la forêt russe, mais, pour ainsi dire, à nouveau à travers une intersection sémantique avec "Red Heat" sur fond de Statue de la Liberté. Et au-dessus, dans un nuage d'orage, un drone Skynet du film Terminator plane. Mais tout commence et se termine par le regard de Danko. La douleur transculturelle de l'imperfection du monde et la détermination du héros du bon vieux conte de fées hollywoodien remplissent de sens l'espace mystique du tableau, et l'âme du contemplateur de nostalgie pour les temps révolus du dégel transcontinental et de ces symboles aux multiples facettes de la victoire du Bien sur le Mal... Andrey Kartashov est diplômé de l'école professionnelle des arts A. Erdely de l'Académie des arts de Transcarpatie à Uzhgorod, puis du département de peinture de l'Académie des arts Repin de Saint-Pétersbourg. Depuis 2007, il est membre de l'Association des peintres portraitistes d'Amérique (PSA) et, en 2016, il a rejoint l'Union des artistes de Russie. Ses œuvres figurent dans les collections du musée de recherche de l'Académie russe des arts de Saint-Pétersbourg, du musée de Tianjin et du musée d'art Liu Haisu en Chine, du musée Arnold Schwarzenegger en Autriche, ainsi que dans les collections privées de collectionneurs de Russie, du Royaume-Uni, des États-Unis, de Chine, d'Ukraine, de Pologne, de France et des Pays-Bas. Produite à l'aide de technologies d'avant-garde comme le scanner Metis, qui permet d'imprimer des œuvres d'art d'excellente qualité, elle devient une œuvre d'art de grande classe et exclusive. Excellente œuvre d'art dans un élégant cadre en bois noir. Largeur : 161 cm Hauteur : 152 cm
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