Alexander Konstantinovich Bogomazov. Graphic Portrait of a woman. 1916 A sharp-nosed and pointed-eyed lady with a headscarf and a veil. Impulsive figure and nature with a cuboid head covered with a veil. with an obligatory attribute of beautiful femininity - a feather falling from the head and a handkerchief in a claw-shaped hand. Her frustrated determination does not bode well. But how good she is in anger! The zigzags in the lower right part of the work are a possible allusion to the touching beauty of corset lacing, which we notice in the lady of the diagonally descending street. However, in the depths of imagery, there is more of a warm feeling of impressionistic transience than of the coldness of avant-garde manifestation. In the lower right corner, the initials of the master and the date: AB, 1916. On the back, in blue pencil, is the signature of Bogmazov`s widow Wanda: “I certify the work: V. Bogomazov. The inscription was made during the sale of works in 1979. Half cardboard, charcoal pencil. 66.5 x52.3 cm. In addition to the examinations of the All-Russian Artistic Research and Restoration Center named after Academician I.E. Grabar for 2007 and the State Scientific and Restoration Institute for Restoration in 2001, an act of art criticism examination by Dmitry Vladimirovich Sarabyanov, Academician of the Russian Academy of Sciences for 2001 and Smolnikov`s own handwritten letter about the acquisition of six graphic works from the master`s family.
Alexandre Konstantinovitch Bogomazov. Portrait graphique d'une femme. 1916 Une femme au nez et aux yeux pointus avec un foulard et un voile. Une figure et une nature impulsives avec une tête cubique couverte d'un voile, avec un attribut obligatoire de la belle féminité - une plume tombant de la tête et un mouchoir dans une main en forme de griffe. Sa détermination frustrée n'est pas de bon augure. Mais qu'elle est bonne dans la colère ! Les zigzags dans la partie inférieure droite de l'œuvre sont une allusion possible à la beauté touchante du laçage du corset, que l'on remarque chez la dame de la rue qui descend en diagonale. Cependant, dans les profondeurs de l'imagerie, il y a plus d'un sentiment chaleureux d'éphémère impressionniste que de la froideur d'une manifestation d'avant-garde. Dans le coin inférieur droit, les initiales du maître et la date : AB, 1916. Au dos, au crayon bleu, la signature de Wanda, la veuve de Bogmazov : "Je certifie l'œuvre : V. Bogomazov. L'inscription a été faite lors de la vente des œuvres en 1979. Demi-carton, fusain au crayon. 66.5 x 52,3 cm. Outre les examens du Centre panrusse de recherche artistique et de restauration portant le nom de l'académicien I.E. Grabar pour 2007 et de l'Institut d'État scientifique et de restauration pour 2001, un examen de critique d'art par Dmitry Vladimirovich Sarabyanov, académicien de l'Académie des sciences de Russie pour 2001 et une lettre manuscrite de Smolnikov sur l'acquisition de six œuvres graphiques de la famille du maître.
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