Tete d'Homme is an Contemporary Artwork by Italian artist Max Ernst (Brühl, 1891 - Paris, 1976). Hand-signed by artist in pencil on the lower right corner. Original Collotype print after a painting realized in 1935. Sheet: 87 x 69 cm. Image: 72 x 58 cm. Printed by Matthieu in Dielsdorf and published by Edition Manus Presse Stuttgard, inscribe "hc" lower left (out of commerce). Ref: Spies / Leppin A 33. Good conditions. Max Ernst (Brühl, 1891 - Paris, 1976). Originally a Dada activist in Germany, Max Ernst (1891-1976) became one of the early adherents of the Surrealist circle. As a child living in a small community near Cologne, Ernst had considered his existence incredible and full of wonders. In autobiographical transcripts, written mostly in the third person, he said of his birth: “Max Ernst had his first contact with the world of sense on the 2nd April 1891 at 9:45 a.m., when he emerged from the egg which his mother had laid in an eagle’s nest and which the bird had incubated for seven years”. Ernst’s service in the German army during World War I swept away his early success as an Expressionist. In his own words: “Max Ernst died on 1st August 1914. He returned to life on 11th November 1918, a young man who wanted to become a magician and find the central myth of his age. From time to time he consulted the eagle which had guarded the egg of his prenatal existence. The bird’s advice can be detected in his work”. Before adhering to Surrealism, Ernst searched every means to attain the sense of the psychic in his art. As other Dadaists did, Ernst aimed at incorporating found objects and chance into his works, often combining fragments of images he had cut from old books, magazines, and prints to form a hallucinatory collage. He also started creating paintings that showed the mysterious dreamlike effect of his collages. Much of the power of Surrealist works begins with the viewer’s unexpected awareness of the incompatibility and absurdity of what the artist pictured. In 1920, Ernst met Breton, who instantly recognised the German artist’s affinity with the Surrealist group.
Tete d'Homme est une oeuvre d'art contemporain de l'artiste italien Max Ernst (Brühl, 1891 - Paris, 1976). Signée à la main par l'artiste au crayon dans le coin inférieur droit. Tirage original au collotype d'après une peinture réalisée en 1935. Feuille : 87 x 69 cm. Image : 72 x 58 cm. Imprimé par Matthieu à Dielsdorf et publié par l'Edition Manus Presse Stuttgard, inscription "hc" en bas à gauche (hors commerce). Réf : Spies / Leppin A 33. Bonnes conditions. Max Ernst (Brühl, 1891 - Paris, 1976). D'abord activiste Dada en Allemagne, Max Ernst (1891-1976) devient l'un des premiers adhérents du cercle surréaliste. Enfant, vivant dans une petite communauté près de Cologne, Ernst avait considéré son existence comme incroyable et pleine de merveilles. Dans des transcriptions autobiographiques, écrites le plus souvent à la troisième personne, il disait de sa naissance : "Max Ernst a eu son premier contact avec le monde des sens le 2 avril 1891 à 9 h 45, lorsqu'il est sorti de l'œuf que sa mère avait déposé dans un nid d'aigle et que l'oiseau avait couvé pendant sept ans". Le service d'Ernst dans l'armée allemande pendant la Première Guerre mondiale a balayé ses premiers succès en tant qu'expressionniste. Selon ses propres mots : "Max Ernst est mort le 1er août 1914. Il est revenu à la vie le 11 novembre 1918, un jeune homme qui voulait devenir magicien et trouver le mythe central de son époque. De temps en temps, il consultait l'aigle qui avait gardé l'œuf de son existence prénatale. Les conseils de l'oiseau sont perceptibles dans son œuvre". Avant d'adhérer au surréalisme, Ernst a cherché par tous les moyens à atteindre le sens du psychique dans son art. Comme d'autres dadaïstes, Ernst cherchait à incorporer des objets trouvés et le hasard dans ses œuvres, combinant souvent des fragments d'images qu'il avait découpés dans de vieux livres, magazines et imprimés pour former un collage hallucinatoire. Il a également commencé à créer des peintures qui montraient l'effet mystérieux et onirique de ses collages. Une grande partie du pouvoir des œuvres surréalistes commence par la prise de conscience inattendue par le spectateur de l'incompatibilité et de l'absurdité de ce que l'artiste a représenté. En 1920, Ernst rencontre Breton, qui reconnaît instantanément l'affinité de l'artiste allemand avec le groupe surréaliste.
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