Rare tall pedestal in solid pine by Danish architect Martin Nyrop (1849-1921). Designed for Copenhagen City hall as a custom made project, therefore this is a unique opportunity to acquire something rare. A great object, perfect for the modern interior. A warm colour and patina that pair well with the scandinavian lifestyle. Scandinavian design is characterized by a minimal, clean approach that seeks to combine functionality with beauty. "Martin Nyrop is probably the most important exponent of national romanticism in Danish architecture in the time around the year 1900. He graduated from The Royal Danish Academy of Fine Arts in 1876 and worked with, among others, architect Vilhelm Dahlerup. His style is place-bound, based on what can be said to be culturally 'Danish', and can be seen as both a continuation and a counter-reaction to historicism and a revolt against the curvature and stucco of French classicism. His style is distinctive and overlaps with Art Nouveau and also elements taken from the Viking Age and Italian Renaissance. In the town hall, you will find the place-bound and national, in for example the decoration, the choice of the red brick for the building and simple solid pine for the fixtures. His expression has been so distinctive that some have simply given it its own name in Danish: Nyropsk."
Rare piédestal haut en pin massif de l'architecte danois Martin Nyrop (1849-1921). Conçu pour la mairie de Copenhague comme un projet sur mesure, il s'agit donc d'une occasion unique d'acquérir quelque chose de rare. Un grand objet, parfait pour un intérieur moderne. Une couleur chaude et une patine qui s'accordent bien avec le style de vie scandinave. Le design scandinave se caractérise par une approche minimale et épurée qui cherche à combiner fonctionnalité et beauté. "Martin Nyrop est probablement le représentant le plus important du romantisme national dans l'architecture danoise aux alentours de l'année 1900. Diplômé de l'Académie royale des beaux-arts du Danemark en 1876, il a travaillé, entre autres, avec l'architecte Vilhelm Dahlerup. Son style est lié au lieu, basé sur ce que l'on peut dire être culturellement "danois", et peut être considéré à la fois comme une continuation et une contre-réaction à l'historicisme et une révolte contre la courbure et le stuc du classicisme français. Son style est distinctif et chevauche l'Art nouveau ainsi que des éléments empruntés à l'âge Viking et à la Renaissance italienne. Dans l'hôtel de ville, on retrouve l'esprit de lieu et le national, par exemple dans la décoration, le choix de la brique rouge pour le bâtiment et du pin massif simple pour les luminaires. Son expression est si particulière que certains lui ont simplement donné son propre nom en danois : Nyropsk"
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