Bronze on a Laburnum wood base Series of unique variations Stamped with monogram signature and uniquely numbered 665A The main patinated body is heavily textured and derived from eroded wood with a highly polished crescent appended on one edge. The polished bronze crescent requires care as it will colour down over time or tarnish more rapidly as a result of contact with natural skin oils if handled with bare hands. Care and cleaning instructions are provided. Weight: 4.8 kg About Philip Hearsey With a background in architecture, interior and furniture design, Philip Hearsey is self-taught sculptor and specialised in sand casting to make pieces which engage the quality of bronze as a noble material in its own right. Sculptures are intimate in scale and intended for the interiors of home, office or hotel. Casting in sand moulds is a simple and ancient method far removed from the sophisticated lost wax operation used by most art foundries. The sand-casting process is relentless and unforgiving – the foundry is no place for a delicate original. It denies a complexity of form that imposes a disciplinary and enriching simplicity. The artist cuts, carves, grinds or welds the cast bronze to create unique forms before invariably exposing the natural bronze or oxidising to produce the unique surface finishes that have always been and essential dimension of my work. Bronze is eternal - yet malleable. Philip loves the stuff. In its natural state the tone and depth of colour is sublimely beautiful, yet the surface is endlessly receptive to the transformative effects of oxidation. The sculptor is intrigued by the surface and the alchemy of patination. Not because of any obsession with technique which is difficult to master, but because of the challenging possibilities and the unpredictability of the outcome. The colouring is not a surface coating: It is fundamental, it is the surface. Philip Hearsey lives and works on the Welsh borders of Herefordshire - a beautiful place, still remote and largely unaltered, landlocked and very slow in change. This is in sharp contrast to the coast that he also loves where everything changes twice a day with the rise and fall of every tide.
Bronze sur une base en bois de laurier Série de variations uniques Estampillé d'une signature monogramme et numéroté de façon unique 665A Le corps principal patiné est fortement texturé et provient d'un bois érodé avec un croissant hautement poli apposé sur un bord. Le croissant en bronze poli doit être entretenu car il se décolore avec le temps ou se ternit plus rapidement au contact des huiles naturelles de la peau s'il est manipulé à mains nues. Des instructions d'entretien et de nettoyage sont fournies. Poids : 4,8 kg À propos de Philip Hearsey Avec une formation en architecture, en design d'intérieur et de mobilier, Philip Hearsey est un sculpteur autodidacte qui s'est spécialisé dans la fonte au sable pour créer des pièces qui font appel à la qualité du bronze en tant que matériau noble à part entière. Les sculptures sont de taille intime et sont destinées aux intérieurs de maisons, de bureaux ou d'hôtels. La fonte dans des moules en sable est une méthode simple et ancienne, très éloignée de l'opération sophistiquée de la cire perdue utilisée par la plupart des fonderies d'art. Le processus de moulage en sable est implacable et ne pardonne pas - la fonderie n'est pas un endroit pour un original délicat. Il refuse la complexité de la forme qui impose une simplicité disciplinaire et enrichissante. L'artiste coupe, sculpte, meule ou soude le bronze coulé pour créer des formes uniques avant d'exposer invariablement le bronze naturel ou de l'oxyder pour produire les finitions de surface uniques qui ont toujours été une dimension essentielle de mon travail. Le bronze est éternel - mais malléable. Philip adore ce matériau. À l'état naturel, le ton et la profondeur de la couleur sont d'une beauté sublime, mais la surface est infiniment réceptive aux effets transformateurs de l'oxydation. Le sculpteur est intrigué par la surface et l'alchimie de la patine. Non pas par obsession d'une technique difficile à maîtriser, mais pour les possibilités de défi et l'imprévisibilité du résultat. La coloration n'est pas un revêtement de surface : Elle est fondamentale, elle est la surface. Philip Hearsey vit et travaille à la frontière galloise du Herefordshire - un endroit magnifique, encore isolé et en grande partie inchangé, enclavé et très lent à changer. Cela contraste fortement avec la côte qu'il aime aussi, où tout change deux fois par jour avec la montée et la descente de chaque marée.
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