“Canal Grande with San Geremia”, Otto E. Pippel, signed The German painter Otto Eduard Pippel (1878 – 1960) was one of the most important late impressionists in southern Germany. A stay in Paris in 1908, where he encountered the French Impressionists, had a lasting influence on the young artist. Following this meaningful journey, he painted a wide variety of landscapes, still lifes and city vedute in a perfectly impressionist manner, including various views of Venice. In this case, it is the church of San Geremia, which Otto Pippel captures as seen from the Grand Canal. The imposing complex with its striking dome and romanic Campanile is located right at the confluence of the Canal Cannaregio and the Canal Grande. This topographical peculiarity is particularly distinguishable on the right-hand side of the picture. The composition gives the impression that the artist is heading towards the church in a boat, with his view entirely focused on the shimmering water surface and the sunlit church building. Moving water, luminous architecture, flowing air, these are the ingredients of this painting. He captures them with a dynamic brushstroke and pastose application, the colour palette reduced mainly to yellow and blue tones. The rough texture of the canvas further underlines the movement and the impressionistically ephemeral, whether in the waves or in the flow of the air. With the sun-drenched veduta of San Geremia, Pippel succeeds in creating a friendly detailed view of the lagoon city, thus living up to his reputation as a late Impressionist painter. signed bottom right “Otto Pippel”
"Canal Grande avec San Geremia", Otto E. Pippel, signé Le peintre allemand Otto Eduard Pippel (1878 - 1960) est l'un des plus importants impressionnistes tardifs du sud de l'Allemagne. Un séjour à Paris en 1908, où il a rencontré les impressionnistes français, a eu une influence durable sur le jeune artiste. Après ce voyage significatif, il a peint une grande variété de paysages, de natures mortes et de vedute de ville d'une manière parfaitement impressionniste, y compris diverses vues de Venise. Dans le cas présent, c'est l'église de San Geremia qu'Otto Pippel capture vue du Grand Canal. L'imposant complexe, avec sa coupole et son campanile de style roman, est situé à la confluence du canal Cannaregio et du canal Grande. Cette particularité topographique se distingue particulièrement sur le côté droit de l'image. La composition donne l'impression que l'artiste se dirige vers l'église dans un bateau, son regard étant entièrement concentré sur la surface miroitante de l'eau et le bâtiment de l'église éclairé par le soleil. L'eau en mouvement, l'architecture lumineuse, l'air qui circule, tels sont les ingrédients de ce tableau. Il les saisit par un coup de pinceau dynamique et une application pastorale, la palette de couleurs se réduisant principalement aux tons jaunes et bleus. La texture rugueuse de la toile souligne encore le mouvement et l'éphémère impressionniste, que ce soit dans les vagues ou dans le flux d'air. Avec la veduta ensoleillée de San Geremia, Pippel réussit à créer une vue amicale et détaillée de la ville lagunaire, se montrant ainsi à la hauteur de sa réputation de peintre impressionniste tardif. signé en bas à droite "Otto Pippel"
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