Oil on canvas. Signed and dated at lower left. On the back there is a cartouche with the address of the artist's studio and the title of the work; in pencil there is also an annotation of the owner (also a painter) 'Gift of the author, 19-03-1930'.
Noel Quintavalle (known by the pseudonym Noelqui), born in Ferrara but grew up and trained artistically in Milan, was a versatile artist. Graduated in architecture, he was self-taught in the arts, but after the great war in which he participated actively, he quickly distinguished himself and exhibited in numerous national and international exhibitions; in the meantime he also carried out literary activity publishing various volumes (satire, tales, novels, memories of the war) and he also tried his hand at sculpture and woodcut. His pictorial production, begun as divisionist, was then influenced by the synthesis of modern painting. The subjects dearest to him were the portrait (with a predilection for particular female figures, such as ballerinas) and the landscape.
The landscape presented here - a hilly foreshortening, with a wide view that opens from the path under the leafy tree - belongs to Noelqui's period still close to Divisionism, in which he used a technique of small, almost punctiform brushstrokes, giving greater luminosity and surrounding each element or figure with a magical aura.
The work is presented in a coeval frame.
Huile sur toile. Signée et datée en bas à gauche. Au dos se trouve un cartouche avec l'adresse de l'atelier de l'artiste et le titre de l'œuvre ; au crayon se trouve également une annotation du propriétaire (également peintre) : " Don de l'auteur, 19-03-1930 ".
Noel Quintavalle (connu sous le pseudonyme de Noelqui), né à Ferrare mais élevé et formé artistiquement à Milan, était un artiste polyvalent. Diplômé en architecture, il est autodidacte dans le domaine des arts, mais après la grande guerre à laquelle il participe activement, il se distingue rapidement et expose dans de nombreuses expositions nationales et internationales ; entre-temps, il mène également une activité littéraire en publiant divers volumes (satire, contes, romans, souvenirs de la guerre) et s'essaie également à la sculpture et à la gravure sur bois. Sa production picturale, d'abord divisionniste, est ensuite influencée par la synthèse de la peinture moderne. Les sujets qui lui sont les plus chers sont le portrait (avec une prédilection pour des figures féminines particulières, comme les ballerines) et le paysage
Le paysage présenté ici - un raccourci de collines, avec une large vue qui s'ouvre depuis le chemin sous l'arbre feuillu - appartient à la période de Noelqui encore proche du divisionnisme, dans laquelle il utilise une technique de petits coups de pinceau presque punctiformes, donnant une plus grande luminosité et entourant chaque élément ou figure d'une aura magique.
L'œuvre est présentée dans un cadre coeval
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