Ni menos ni más is an original Contemporary Artwork realized by Salvador Dalì (1904-1989) in 1977. Original Drypoint Etching on heliogravure with pochoir. Sheet 41 from the series "Les Caprices de Goya de Dali". Blgr. 45 x 30.5 cm. Hand-signed on the lower right corner: Dalì. Numbered on the lower margin in pencil. Edition of 200 prints on Rives paper, plus 25 Artist's proofs. Specimen no. 8/200. Reference: Michler / Lopsinger p. 255, no.888. Excellent Conditions. Ni menos ni más is an original Contemporary Artwork realized by Salvador Dalì (1904-1989) in 1977. Salvador Dalí (1904-1989). In his paintings, sculptures, jewellery, and designs for furniture and movies, Dalí explored a deeply erotic dimension, studying the writings of Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) and Sigmund Freud, and conceiving what he called the “paranoiac-critical method” to abet his creative process. As he expressed it, in his painting he aimed “to materialise the images of concrete irrationality with the most imperialistic fury of precision […] in order that the world of imagination and of concrete irrationality may be as objectively evident […] as that of the exterior world of phenomenal reality”. He strove to make the world of his paintings persuasively real – in his words, to make the irrational concrete.
Ni menos ni más est une œuvre d'art contemporaine originale réalisée par Salvador Dalì (1904-1989) en 1977. Gravure originale à la pointe sèche sur héliogravure avec pochoir. Feuille 41 de la série "Les Caprices de Goya de Dali". Blgr. 45 x 30,5 cm. Signée à la main dans le coin inférieur droit : Dalì. Numéroté dans la marge inférieure au crayon. Edition de 200 tirages sur papier Rives, plus 25 épreuves d'artiste. Exemplaire n° 8/200. Référence : Michler / Lopsinger p. 255, no.888. Excellentes conditions. Ni menos ni más est une œuvre d'art contemporaine originale réalisée par Salvador Dalì (1904-1989) en 1977. Salvador Dalí (1904-1989). Dans ses peintures, ses sculptures, ses bijoux, ses dessins de meubles et de films, Dalí a exploré une dimension profondément érotique, en étudiant les écrits de Richard von Krafft-Ebing (1840-1902) et de Sigmund Freud, et en concevant ce qu'il a appelé la "méthode paranoïaque-critique" pour faciliter son processus créatif. Comme il l'exprimait, dans sa peinture, il visait "à matérialiser les images de l'irrationalité concrète avec la fureur impériale la plus précise [...] afin que le monde de l'imagination et de l'irrationalité concrète soit aussi objectivement évident [...] que celui du monde extérieur de la réalité phénoménale". Il s'est efforcé de rendre le monde de ses tableaux réel de manière persuasive - en d'autres termes, de rendre l'irrationnel concret.
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