Perspective N2 by OS And OOS Edition: 3 + PT Dimensions: 120 x 45 x 174 cm Materials: Glass Perspective no.1 has the user act as the main interaction element for they are invited to move around the work, it’s their perspective in relation to the combinations of surfaces that cause interaction. In the case of Perspective no. 2 the work itself has the ability to move, rotating one or both of the circular discs reveals changes in transparency. But both thrive in combination with ambient light, the immateriality of light can be made physical though the use of the filters; as light waves move vertically and horizontally, the user can therefor play with the ability to block these wavelengths and in a way make light a tangible Material. The Perspective objects are composed of reduced forms to create the simplest of volumes, and yet self-supporting. Here everything works in threes for the ability to impede lights characteristics while passing though a surface can be changed up to 3 times. Therefore the triangle has become the core. from the beginning OS ? OOS have been fascinated with the play of light and the manipulation there of. These works have brought this fascination to a new scale, creating objects whose intention is to combine elements that interact with their immediate surroundings.
Perspective N2 par OS et OOS Edition : 3 + PT Dimensions : 120 x 45 x 174 cm Matériaux : Verre Dans Perspective no.1, l'utilisateur est le principal élément d'interaction, car il est invité à se déplacer autour de l'œuvre. C'est son point de vue par rapport aux combinaisons de surfaces qui est à l'origine de l'interaction. Dans le cas de Perspective no. 2, l'œuvre elle-même a la capacité de se déplacer, la rotation d'un ou des deux disques circulaires révèle des changements de transparence. Comme les ondes lumineuses se déplacent verticalement et horizontalement, l'utilisateur peut donc jouer avec la capacité de bloquer ces longueurs d'onde et, d'une certaine manière, faire de la lumière un matériau tangible. Les objets en perspective sont composés de formes réduites pour créer les volumes les plus simples, tout en étant autoportants. Ici, tout fonctionne par trois, car la capacité d'entraver les caractéristiques de la lumière en traversant une surface peut être modifiée jusqu'à trois fois. C'est pourquoi le triangle est devenu l'élément central. Depuis le début, OS ? OOS est fasciné par les jeux de lumière et leur manipulation. Ces œuvres ont porté cette fascination à une nouvelle échelle, en créant des objets dont l'intention est de combiner des éléments qui interagissent avec leur environnement immédiat.
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