Magnolia is an original lithograph realized by Ennio Morlotti during the 1980s. Hand-signed and numbered on the lower margin. Edition 14 of 100 prints. Of great visual impact, this artwork represent dark-green magnolia leaves. Creation by the Italian painter Ennio Morlotti (Lecco,1910-Milan,1992), whose favorite subjects were landscapes, still lives, figure studies, olive trees and cactuses. In 1937 he stayed for a short time in Paris where he came into contact with the great protagonists of European art, from Cezanne to Fauvisme to the Expressionism of Soutine and Rouolt. At the Exposition Universelle de Paris he got to know Picasso's work, Guernica, by which he was greatly impressed. On his return to Italy he moved to Milan and entered the Brera Academy of Fine Arts. Lately, he joined the group of painters of Corrente with Ernesto Treccani, Renato Guttuso, Renato Birolli. After a second stay in Paris in 1947, he participated in the movement of the New Front of the Arts. Immediately after the XXIV Venice Biennale of 1948, where he exhibited together with all the artists of the New Front of the Arts, he defined his position, and together with Birolli it detaches itself from the ''realist'' members of the group. It was in the 1950s that he produced some of the greatest works of informal art, not only Italian, but also European, certainly connected to the experience of authors such as Wols, Fautrier, De Stael, but also Pollock and De Kooning. In 1962 he won the prize reserved for an Italian artist, ex equo with Capogrossi.
Magnolia est une lithographie originale réalisée par Ennio Morlotti dans les années 1980. Signée à la main et numérotée dans la marge inférieure. Tirage 14 de 100 exemplaires. D'un grand impact visuel, cette œuvre représente des feuilles de magnolia vert foncé. Création du peintre italien Ennio Morlotti (Lecco,1910-Milan,1992), dont les sujets favoris étaient les paysages, les natures mortes, les études de figures, les oliviers et les cactus. En 1937, il fait un court séjour à Paris où il entre en contact avec les grands protagonistes de l'art européen, de Cézanne au fauvisme en passant par l'expressionnisme de Soutine et Rouolt. À l'Exposition Universelle de Paris, il fait la connaissance de l'œuvre de Picasso, Guernica, qui l'impressionne beaucoup. À son retour en Italie, il s'installe à Milan et entre à l'Académie des Beaux-Arts de Brera. Dernièrement, il a rejoint le groupe des peintres de Corrente avec Ernesto Treccani, Renato Guttuso, Renato Birolli. Après un second séjour à Paris en 1947, il participe au mouvement du Nouveau Front des Arts. Immédiatement après la XXIVe Biennale de Venise de 1948, où il expose avec tous les artistes du Nouveau Front des Arts, il définit sa position, et avec Birolli, il se détache des membres "réalistes" du groupe. C'est dans les années 50 qu'il a produit quelques-unes des plus grandes œuvres d'art informel, non seulement italiennes, mais aussi européennes, certainement liées à l'expérience d'auteurs tels que Wols, Fautrier, De Stael, mais aussi Pollock et De Kooning. En 1962, il a remporté le prix réservé à un artiste italien, ex equo avec Capogrossi.
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