Pencil drawing by Togores for Galerie Simon, 1927. It preserves the original label in the back. Including the original frame. A label on the verso of Togores Drawing (1927) lists the work’s dimensions, stock number (no. 10180), and photo number. It is telling that the label is pasted on top of that from the Galerie Kahnweiler as the two businesses were closely linked. Galerie Simon was run by Daniel-Henry Kahnweiler but named after his partner and financial backer Andre´ Cahen, known as Andre´ Simon. The Galerie Simon opened in September 1920 after Kahnweiler returned to Paris from his Swiss exile during World War I, and remained in business until 1940, when it was closed due to World War II. In contrast to his modest prewar gallery, Kahnweiler’s Galerie Simon, located at 29 bis, rue d’Astorg, was comprised of four large exhibition halls filled with natural light. The gallery was secured with the help of the artist Ame´de´e Ozenfant, with whom Kahnweiler had become acquainted in Switzerland during the war, and Charles-E´douard Jeanneret, the painter and architect who would change his name to Le Corbusier that year, who rented a neighboring space from the same landlord.
Dessin au crayon de Togores pour la Galerie Simon, 1927. Il conserve l'étiquette originale au dos. Y compris le cadre d'origine. Une étiquette au verso du dessin de Togores (1927) indique les dimensions de l'œuvre, le numéro de stock (n° 10180) et le numéro de la photo. Il est révélateur que l'étiquette soit collée sur celle de la Galerie Kahnweiler, car les deux entreprises étaient étroitement liées. La Galerie Simon était dirigée par Daniel-Henry Kahnweiler mais portait le nom de son partenaire et bailleur de fonds André Cahen, dit André Simon. La Galerie Simon a ouvert ses portes en septembre 1920, après que Kahnweiler soit revenu à Paris de son exil suisse pendant la Première Guerre mondiale, et est restée en activité jusqu'en 1940, date à laquelle elle a été fermée en raison de la Seconde Guerre mondiale. Contrairement à sa modeste galerie d'avant-guerre, la Galerie Simon de Kahnweiler, située au 29 bis, rue d'Astorg, comprenait quatre grandes salles d'exposition baignées de lumière naturelle. La galerie est obtenue avec l'aide de l'artiste Ame'de'e Ozenfant, avec lequel Kahnweiler a fait connaissance en Suisse pendant la guerre, et de Charles-E'douard Jeanneret, le peintre et architecte qui changera son nom en Le Corbusier cette année-là, qui loue un espace voisin auprès du même propriétaire.
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