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Vintage photo gravure by the French photographer Daniel Masclet. Wood frame with passepartout and high quality museum's glass. In original condition, with minor wear consistent with age and use, preserving a beautiful patina. Materials: Paper Wood Museum's glass Dimensions: Picture: W 24.4 cm x H 30.9 cm Frame: D 4.2 cm x W 38 cm x H 46.8 cm Photographer Daniel Masclet was born in Blois, France in 1892. He did not attend formal schooling, being taught at home by his parents instead. At age ten he was given cello and violin lessons, eventually becoming a young virtuoso and competing in Paris. In his late teens he taught himself photography and compiled an album of photographs (now lost) during his tour of duty in the First World War. Upon his return from the front, he met photographer Robert Demachy, who would later introduce him to Baron Adolf de Meyer, and in the 1920s they frequented the Photo-Club de Paris. Masclet took a position at Harper's Bazaar as Baron de Meyer's technical assistant in 1920, perfecting lighting and composition techniques under de Meyer's exacting guidance. from 1925-1928 he was employed by Lucien Vogel of Vogue before opening his own studio in Paris, specializing in historicist portraits. After a decisive meeting with American Modernist photographer Edward Weston in 1933 Masclet's style soon took a new course, exhibiting the influence of minimalism and abstraction with particular focus on landscapes. He published a variety of books on the subject of photography, including: Nus: La Beauty de la Femme, in 1933. Among the projects he helped found were the Groupe des XV with Marcel Bovis, Robert Doisneau, Rene-Jaques, Pierre Jahan, Willy Ronis, and Emmanuel Sougaz, and in 1952 he founded the 30 x 40 Club with Roger Doloy, which helped bring young photographers to the art photography scene. An exhibition curator, juror, and critic, he was a major figure on the European photographic scene. Masclet continued to work and exhibit until his death in Paris in 1969.
Vieille photo gravée par le photographe français Daniel Masclet. Cadre en bois avec passepartout et verre de musée de haute qualité. En état original, avec une usure mineure conforme à l'âge et à l'utilisation, préservant une belle patine. Matériaux : Papier Bois Verre de musée Dimensions : Photo : L 24,4 cm x H 30,9 cm Cadre : P 4,2 cm x L 38 cm x H 46,8 cm Photographe Daniel Masclet est né à Blois, en France, en 1892. Il n'a pas suivi d'enseignement formel, ses parents lui enseignant à la maison. À l'âge de dix ans, il prend des leçons de violoncelle et de violon, devenant ainsi un jeune virtuose et participant à des concours à Paris. À la fin de son adolescence, il apprend la photographie en autodidacte et compile un album de photos (aujourd'hui perdu) pendant son service militaire durant la Première Guerre mondiale. À son retour du front, il rencontre le photographe Robert Demachy, qui lui présentera plus tard le baron Adolf de Meyer, et dans les années 1920, ils fréquentent le Photo-Club de Paris. En 1920, Masclet devient l'assistant technique du baron de Meyer au Harper's Bazaar, où il perfectionne les techniques d'éclairage et de composition sous la direction exigeante de ce dernier. De 1925 à 1928, il est employé par Lucien Vogel de Vogue avant d'ouvrir son propre studio à Paris, spécialisé dans les portraits historicistes. Après une rencontre décisive avec le photographe moderniste américain Edward Weston en 1933, le style de Masclet prend rapidement un nouveau tournant, subissant l'influence du minimalisme et de l'abstraction, avec un accent particulier sur les paysages. Il a publié divers ouvrages sur le thème de la photographie, dont : Nus : La Beauté de la Femme, en 1933. Parmi les projets qu'il a contribué à fonder, citons le Groupe des XV avec Marcel Bovis, Robert Doisneau, René-Jaques, Pierre Jahan, Willy Ronis et Emmanuel Sougaz, et en 1952, il a fondé le Club 30 x 40 avec Roger Doloy, qui a contribué à amener de jeunes photographes sur la scène de la photographie d'art. Commissaire d'exposition, juré et critique, il était une figure majeure de la scène photographique européenne. Masclet a continué à travailler et à exposer jusqu'à sa mort à Paris en 1969.
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