Black and white original photography by Cyrille Druart. Edition: II/VIII It is the last available. Dimensions: 90 x 60 cm This picture has been selected for the prestigious The Sun's Magazine Cover (ref: #489 - Sept. 2016). Cyrille Druart is a French photograph and architect, a book about his new series will be published soon. He is supported by famous and recognized artists such as Raymond Depardon. Cyrille Druart was born in 1980 in Paris. His interest in Art leads to experimenting various fields from an early age. In parallel with Design studies at ESAG-Penninghen in Paris, he learns photography by himself and begins travelling in order to make images. He focuses his work on big cities of the world, bringing interest in the observation of people, how they behave and interact. Loneliness is also at the center of his images, as paradoxically in the heart of urban lives. Regularly browsing large cities wandering randomly, he uses almost exclusively black and white as means of representation. The goal is not only to freeze time, but to take off fragments of reality to create individual images, made of a substance of their own.
Photographie originale en noir et blanc de Cyrille Druart. Edition : II/VIII C'est la dernière disponible. Dimensions : 90 x 60 cm Cette photo a été sélectionnée pour la prestigieuse couverture du magazine The Sun's (réf : #489 - Sept. 2016). Cyrille Druart est un photographe et architecte français, un livre sur sa nouvelle série sera publié prochainement. Il est soutenu par des artistes célèbres et reconnus tels que Raymond Depardon. Cyrille Druart est né en 1980 à Paris. Son intérêt pour l'Art l'amène à expérimenter divers domaines dès son plus jeune âge. Parallèlement à des études de design à l'ESAG-Penninghen à Paris, il apprend la photographie en autodidacte et commence à voyager pour réaliser des images. Il concentre son travail sur les grandes villes du monde, s'intéressant à l'observation des gens, à la façon dont ils se comportent et interagissent. La solitude est également au centre de ses images, comme paradoxalement au cœur des vies urbaines. Parcourant régulièrement les grandes villes en errant au hasard, il utilise presque exclusivement le noir et blanc comme moyen de représentation. Le but n'est pas seulement de figer le temps, mais de décoller des fragments de réalité pour créer des images individuelles, faites d'une substance propre.
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