“Light, objects and their details, become an expression of a continuous movement between past and present. It is the search and discovery of things from the past to filter them through the lens of contemporaneity that unites the language of each piece.”
Isabella Garbagnati, ‘Diana’console for Blend Roma, Italy, 2023
Growing up, Isabella thrived on a never-ending diet of design. Her early years were greatly influenced by her grandfather, an architect who worked in Milan after the Second World War alongside his favourite cousin, Gio’ Ponti.
After earning a degree in Architecture from the Politecnico di Milano with a dissertation in French, she and her tabby cat Mini left Italy to settle in Paris, where they lived for 10 years. During that time she worked as an architect for the Ateliers Jean Nouvel on the Louvre Abu Dhabi project.
Always attracted by materials, one day Isabella experienced a jolt that set her on an exciting new path: her gaze was drawn to a 1920s lamp by the French designer Jacques Le Chevallier in a gallery on rue de Seine, and she decided to reproduce it. Then came the serendipitous discovery of a hodgepodge – almost an archive – of long-forgotten materials in the 3rd Arrondissement: old resins, leftover polymers and much more. A storehouse chock-full of materials that were gathering dust, including translucent fibreglass sheeting oxidised by the passing of time. Isabella ingeniously gave these materials a new lease of life...
This, then, is the backdrop for her creations, amid the avenues and galleries of Paris, where dreams merge seamlessly into reality. A melding of history from the 30s to the 60s that Isabella brought to life. Her research and painstaking attention to detail are the mainstays, the very foundations underpinning her designs.
Several of Isabella’s lamps were put on display in Saint Germain des Pres, at Galerie Baxter, a boutique selling hand-made frames and prints. Her lamps drew much interest, soon attracting the attention of Florence Lopez, a successful antiques dealer, who took Isabella under her wing and commissioned custom-made lamps for clients and her show room in Rue du Dragon in Paris.
In 2018-2019 Isabella’s work appeared at SaloneSatellite, the emerging designer showcase staged during Milan’s prestigious Furniture Show, with Luminiere, a limited-edition series of library lamps. Shortly after contacting Dimoregallery she created a special series of seven lamps: the Starlight Collection. with her designs conjuring up faraway lands, Isabella sought inspiration from the stars, as if the seven Starlight lamps could somehow guide the observer.
Today Isabella lives and works in Milan, but has retained her close ties with Paris. She and Stefania Loschi have come together to open "Ocra Studio". The two friends met in Paris, where they were neighbours who shared the same passion for design. They now work side by side and have created a special collection for DIMOREGALLERY. To celebrate their first meeting, the collection is named after Paris’s Odéon-Théâtre de l'Europe.
"La lumière, les objets et leurs détails deviennent l'expression d'un mouvement continu entre le passé et le présent. C'est la recherche et la découverte des choses du passé pour les filtrer à travers la lentille de la contemporanéité qui unit le langage de chaque pièce"
Isabella Garbagnati, console "Diana" pour Blend Roma, Italie, 2023
En grandissant, Isabella s'est nourrie d'un régime ininterrompu de design. Son grand-père, un architecte qui a travaillé à Milan après la Seconde Guerre mondiale aux côtés de son cousin préféré, Gio' Ponti, a grandement influencé ses premières années.
Après avoir obtenu un diplôme d'architecture au Politecnico di Milano avec un mémoire en français, elle a quitté l'Italie avec son chat Mini pour s'installer à Paris, où ils ont vécu pendant 10 ans. Pendant cette période, elle a travaillé comme architecte pour les Ateliers Jean Nouvel sur le projet du Louvre Abu Dhabi.
Toujours attirée par les matériaux, Isabella subit un jour un choc qui l'engage sur une voie nouvelle et passionnante : son regard est attiré par une lampe des années 1920 du designer français Jacques Le Chevallier dans une galerie de la rue de Seine, et elle décide de la reproduire. C'est alors qu'elle découvre par hasard, dans le 3e arrondissement, un amalgame - presque une archive - de matériaux oubliés depuis longtemps : de vieilles résines, des restes de polymères et bien d'autres choses encore. Un entrepôt rempli de matériaux qui prenaient la poussière, y compris des feuilles de fibre de verre translucide oxydées par le temps. Isabella s'est ingéniée à redonner vie à ces matériaux...
C'est donc dans ce cadre qu'elle crée, entre les avenues et les galeries de Paris, que le rêve se confond avec la réalité. Un mélange d'histoire des années 30 aux années 60 qu'Isabella a fait revivre. Ses recherches et son souci du détail sont les piliers, les fondements mêmes de ses créations.
Plusieurs des lampes d'Isabella ont été exposées à Saint-Germain-des-Prés, à la Galerie Baxter, une boutique qui vend des cadres et des gravures faits à la main. Ses lampes ont suscité beaucoup d'intérêt et ont rapidement attiré l'attention de Florence Lopez, une antiquaire prospère, qui a pris Isabella sous son aile et lui a commandé des lampes sur mesure pour ses clients et sa salle d'exposition de la rue du Dragon à Paris.
En 2018-2019, le travail d'Isabella est apparu au SaloneSatellite, la vitrine des designers émergents organisée pendant le prestigieux Salon du meuble de Milan, avec Luminiere, une série de lampes de bibliothèque en édition limitée. Peu après avoir contacté Dimoregallery, elle a créé une série spéciale de sept lampes : la Starlight Collection. Ses créations évoquant des contrées lointaines, Isabella a cherché à s'inspirer des étoiles, comme si les sept lampes Starlight pouvaient en quelque sorte guider l'observateur.
Aujourd'hui, Isabella vit et travaille à Milan, tout en conservant des liens étroits avec Paris. Elle s'est associée à Stefania Loschi pour ouvrir "Ocra Studio". Les deux amies se sont rencontrées à Paris, où elles étaient voisines et partageaient la même passion pour le design. Elles travaillent désormais côte à côte et ont créé une collection spéciale pour DIMOREGALLERY. Pour célébrer leur première rencontre, la collection porte le nom de l'Odéon-Théâtre de l'Europe à Paris.
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