Oil on paper. Unframed. Natural and mystical processes inspire Ostovany. Informed by a variety of different cultures, Ostovany feels a connection to multiple separate and yet complementary mystical traditions. He looks toward elements of Western and Eastern art, literature, spirituality, poetry and music to create an environment and a mindset conducive to his process, which is connected to Abstract Expressionism and Color Field painting. Conference of the Birds series is a deeply personal response to the Sufi fable by the same name by Farideddin Attar, 12th century Persian mystic. Attar's verse focuses on a flock of birds who, In time of chaos and darkness, decide they are In need of a King - Thus begins their quest for the Phoenix (Simorgh) - an allegorical visit to seven valleys. After enduring Increasing hardships, doubt and exhaustion set It and more and more birds give up the quest. In a play on the Persian word Simorgh (Phoenix) they end up with Si-Morgh (thirty birds) realizing that the Phoenix Is nothing more than those birds themselves who persevered and endured the path through Self-sacrifice and steadfastness. Yari Ostovany is an Iranian-born American abstract artist. He creates richly textured, layered color field paintings that explore processes of metamorphosis. He has lived in Tehran, Cologne, Los Angeles, San Francisco and Reno. He is currently based in the New York City. Work by Ostovany are included in many private collections around the world, as well as the collections of the New Britain Museum of American Art in Connecticut, the Pasargad Bank Museum in Tehran, and the Collection of the Art Department of the University of Nevada, Reno. The paintings Ostovany creates unfold over time, evolving as layers of pigment are added, washed out, covered over, scraped away, dissolved and then more layers added. With each new phase in the process the composition becomes deeper and more luminous. A new painting often begins as a series of calligraphic gestural marks, what Ostovany calls a gestural outburst, inspired by a cognitive/emotional spark. Ostovany then rubs and dilutes the marks, allowing them to meld together with previous marks and layers, coaxing new dimensions of color and texture. The transient nature of the layers becomes embedded into the visual language of the work, evoking a sense of movement and transcendence. Natural and mystical processes inspire Ostovany. He is attracted to the alchemistical transformation of formal elements like light, color, texture and space into compositions that are more than the sum of their disparate parts. Informed by a variety of different cultures, Ostovany feels a connection to multiple separate and yet complementary mystical traditions. He looks toward elements of Western and Eastern art, literature, spirituality, poetry and music to create an environment and a mindset conducive to his process, which is connected to Abstract Expressionism and Color Field painting.
Huile sur papier. Non encadrée. Des processus naturels et mystiques inspirent l'Ostovanie. Informée par une variété de cultures différentes, l'Ostovanie ressent un lien avec de multiples traditions mystiques séparées et pourtant complémentaires. Il se tourne vers des éléments de l'art, de la littérature, de la spiritualité, de la poésie et de la musique occidentaux et orientaux pour créer un environnement et un état d'esprit favorables à son processus, qui est lié à l'expressionnisme abstrait et à la peinture Color Field. Conference of the Birds series est une réponse profondément personnelle à la fable soufie du même nom de Farideddin Attar, mystique persan du 12ème siècle. Le vers d'Attar se concentre sur une volée d'oiseaux qui, en temps de chaos et de ténèbres, décident qu'ils ont besoin d'un roi - Ainsi commence leur quête du Phénix (Simorgh) - une visite allégorique dans sept vallées. Après avoir enduré des épreuves de plus en plus difficiles, le doute et l'épuisement le mettent en place et de plus en plus d'oiseaux abandonnent la quête. Dans une pièce de théâtre sur le mot persan Simorgh (Phénix), ils finissent avec Si-Morgh (trente oiseaux) par réaliser que le Phénix n'est rien d'autre que ces oiseaux eux-mêmes qui ont persévéré et enduré le chemin par l'abnégation et la constance. Yari Ostovany est une artiste abstraite américaine d'origine iranienne. Il crée des peintures de champs de couleurs richement texturées et superposées qui explorent les processus de métamorphose. Il a vécu à Téhéran, Cologne, Los Angeles, San Francisco et Reno. Il est actuellement basé à New York. Les œuvres d'Ostovany font partie de nombreuses collections privées dans le monde entier, ainsi que des collections du New Britain Museum of American Art dans le Connecticut, du Pasargad Bank Museum à Téhéran et de la collection du département d'art de l'université du Nevada, à Reno. Les peintures créées par Ostovany se déploient au fil du temps, évoluant au fur et à mesure que des couches de pigments sont ajoutées, lavées, recouvertes, grattées, dissoutes et que d'autres couches sont ajoutées. À chaque nouvelle phase du processus, la composition devient plus profonde et plus lumineuse. Un nouveau tableau commence souvent par une série de marques calligraphiques, ce que l'Ostovany appelle un éclatement gestuel, inspiré par une étincelle cognitive/émotionnelle. L'Ostovany frotte et dilue ensuite les marques, leur permettant de se fondre avec les marques et les couches précédentes, ce qui donne de nouvelles dimensions à la couleur et à la texture. La nature transitoire des couches s'intègre dans le langage visuel de l'œuvre, évoquant un sentiment de mouvement et de transcendance. Des processus naturels et mystiques inspirent Ostovany. Il est attiré par la transformation alchimique d'éléments formels comme la lumière, la couleur, la texture et l'espace en compositions qui sont plus que la somme de leurs parties disparates. Informée par une variété de cultures différentes, Ostovany ressent un lien avec de multiples traditions mystiques séparées et pourtant complémentaires. Il se tourne vers des éléments de l'art, de la littérature, de la spiritualité, de la poésie et de la musique occidentaux et orientaux pour créer un environnement et un état d'esprit favorables à son processus, qui est lié à l'expressionnisme abstrait et à la peinture Color Field.
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