Scarcity Chair is part of Brazilian-Italian designer Paulo Goldstein's "Scarcity Project," which proposes an answer to the question, "What if—instead of adding more to the world—one redistributes what is already there?"
Based on his recent research into scarcity, Head of College Professor Jeremy Till commissioned Paulo Goldstein to rescue an unoccupied space in the new Central Saint Martins building at Kings Cross. Goldstein initiated the project by hunting down discarded things around London and redesigning them through repair. Under certain conditions, austerity becomes a necessity and "making" becomes a form of political resistance. There is nothing like scarcity to sharpen creativity! Appropriation, redistribution, and improvisation became key elements in the design process.
"Normally someone fixes a piece of furniture by trying to take it back to it original state," explain Goldstein. "But the way I repair is the opposite; I give back the functionality, but I also invest a lot of time and effort to produce an entirely new piece.”
Born in São Paulo in 1980, Paulo Goldstein has a passion for making and a deep interest in the intersection of art and design. After studying fine arts, he went on to work as illustrator for magazines and book publishers while also model making and sculpting for numerous stop-motion animation projects, including Wes Anderson’s “Fantastic Mr. Fox", Tim Burton’s “Frankenweenie” and Aardman's "Shaun the Sheep 2." In the summer of 2012, Goldstein completed a Masters with distinction in Industrial Design at London's Central Saint Martins. His work continues to explore craftsmanship, critical design, and slow design.
La Scarcity Chair fait partie du "Scarcity Project" du designer italo-brésilien Paulo Goldstein, qui propose une réponse à la question "Et si, au lieu d'ajouter plus au monde, on redistribuait ce qui existe déjà ?
Sur la base de ses récentes recherches sur la pénurie, le professeur Jeremy Till, directeur du collège, a chargé Paulo Goldstein de sauver un espace inoccupé dans le nouveau bâtiment central de Saint Martins à Kings Cross. Goldstein a lancé le projet en traquant les objets mis au rebut dans tout Londres et en les réaménageant par des réparations. Sous certaines conditions, l'austérité devient une nécessité et le "faire" devient une forme de résistance politique. Il n'y a rien de tel que la rareté pour aiguiser la créativité ! L'appropriation, la redistribution et l'improvisation sont devenues des éléments clés du processus de conception.
"Normalement, on répare un meuble en essayant de le ramener à son état d'origine", explique Goldstein. "Mais la façon dont je répare est à l'opposé ; je rends la fonctionnalité, mais j'investis aussi beaucoup de temps et d'efforts pour produire une pièce entièrement nouvelle"
Né à São Paulo en 1980, Paulo Goldstein est passionné par la fabrication et s'intéresse de près à l'intersection de l'art et du design. Après avoir étudié les beaux-arts, il a travaillé comme illustrateur pour des magazines et des éditeurs de livres tout en réalisant des maquettes et des sculptures pour de nombreux projets d'animation en stop-motion, notamment "Fantastic Mr. Fox" de Wes Anderson, "Frankenweenie" de Tim Burton et "Shaun the Sheep 2" d'Aardman Au cours de l'été 2012, M. Goldstein a obtenu un master en design industriel avec distinction au Central Saint Martins de Londres. Son travail continue à explorer l'artisanat, le design critique et le design lent.
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