Crafted from solid rosewood in Jiangsu, China around 1860, this opulent chair was typically used by household elders. Its style is heavier and more intricate than the classic designs found in Ming furniture, making it a later example of Chinese craftsmanship. The scrolling arms and posts of the chair's upper part feature S-shaped steps and culminate in dragon-inspired designs. The deep, tapered seat rests atop solid legs which feature subtle horse-hoof feet. The wide backrest is divided into three sections, showcasing intricate carvings and below, a delicate floral pattern is carved, while the upper panels boast intricate relief carvings.
The central panel displays a single figure with a beard raising a "Fuchen," a long-handled horsehair whip or whisk, this image is duplicated in the panel above. Monks of Taoist and Buddhist faiths often carried a Fuchen into the wilderness, believing its presence would purify the area of negative energies and impure thoughts. Conversely, the Fuchen could also be used as a weapon; monks used it to deflect and counter sword strikes or to deprive attackers of their armaments. The Fuchen carvings featured on the chair are unique, which suggests the piece had special significance to its original owner. Its impressive size and weight are evidence of the intricate craftsmanship that went into its design.
This chair would create a sophisticated focal point in any entrance hall or living area.
Fabriquée en bois de rose massif à Jiangsu, en Chine, vers 1860, cette chaise opulente était généralement utilisée par les anciens de la maison. Son style est plus lourd et plus complexe que les motifs classiques des meubles Ming, ce qui en fait un exemple tardif de l'artisanat chinois. Les accoudoirs et les montants de la partie supérieure de la chaise présentent des marches en forme de S et se terminent par des motifs inspirés de dragons. L'assise profonde et effilée repose sur des pieds solides qui présentent de subtils sabots de cheval. Le large dossier est divisé en trois sections, qui présentent des sculptures complexes. En dessous, un délicat motif floral est sculpté, tandis que les panneaux supérieurs présentent des sculptures en relief complexes.
Le panneau central représente un personnage barbu brandissant un "Fuchen", un fouet en crin de cheval à long manche, dont l'image est reproduite sur le panneau supérieur. Les moines taoïstes et bouddhistes portaient souvent un Fuchen dans la nature, croyant que sa présence purifierait la région des énergies négatives et des pensées impures. Inversement, le Fuchen pouvait également être utilisé comme arme ; les moines s'en servaient pour dévier et contrer les coups d'épée ou pour priver leurs assaillants de leurs armes. Les sculptures de Fuchen figurant sur la chaise sont uniques, ce qui suggère que la pièce avait une signification particulière pour son propriétaire d'origine. Sa taille et son poids impressionnants témoignent de la complexité du travail artisanal qui a présidé à sa conception.
Cette chaise constituerait un point de mire sophistiqué dans n'importe quel hall d'entrée ou espace de vie.
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