Spoleto Festival is an original offset and lithograph on brown cardboard, realized by Mario Ceroli in 1983. Signed and dated on plate. Good conditions. Mario Ceroli (Castel Frentano, May 17, 1938) is an Italian sculptor and scenographer. Trained at the Academy of Fine Arts in Rome, under the guidance of Leoncillo Leonardi, Pericle Fazzini and Ettore Colla, whose assistant he became, he directed his interest in ceramic works and initially reproduced ceramic sculptures. In 1957 he experimented with the use of wood, mainly tree trunks pierced by nails, with which in 1958 he won the prize for young Italian sculpture. At the end of the 1950s, wood became his favorite expressive material. In 1967-1968 he took part in the exhibitions of the Arte Povera group, of which Ceroli can be considered a precursor as already in the early 1960s he introduced materials such as: burnt wood, glass, lead, ice rags, into his artistic production. paper, ash etc. In 1966 Cassa Sistina was awarded at the Venice Biennale. The shapes, shaped in wood, include letters, numbers, geometries, objects, attributable to Pop research and the reinterpretation of the great classics of the history of art: from Leonardo da Vinci to Michelangelo to P. Uccello, up to G. De Chirico.
Festival de Spoleto est une lithographie et offset originale sur carton brun, réalisée par Mario Ceroli en 1983. Signée et datée sur la plaque. Bonnes conditions. Mario Ceroli (Castel Frentano, 17 mai 1938) est un sculpteur et scénographe italien. Formé à l'Académie des Beaux-Arts de Rome, sous la direction de Leoncillo Leonardi, Pericle Fazzini et Ettore Colla, dont il devient l'assistant, il oriente son intérêt vers les œuvres en céramique et reproduit d'abord des sculptures en céramique. En 1957, il expérimente l'utilisation du bois, principalement des troncs d'arbres percés de clous, avec lesquels il remporte en 1958 le prix de la jeune sculpture italienne. À la fin des années 1950, le bois devient son matériau expressif préféré. En 1967-1968, il participe aux expositions du groupe Arte Povera, dont Ceroli peut être considéré comme un précurseur, car dès le début des années 1960, il introduit dans sa production artistique des matériaux tels que le bois brûlé, le verre, le plomb, les chiffons de glace, le papier, la cendre, etc. En 1966, Cassa Sistina a été primée à la Biennale de Venise. Les formes, façonnées dans le bois, comprennent des lettres, des chiffres, des géométries, des objets, attribuables à la recherche pop et à la réinterprétation des grands classiques de l'histoire de l'art : de Léonard de Vinci à Michel-Ange à P. Uccello, jusqu'à G. De Chirico.
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