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This set is composed of 2 items, around 1929/30: An Authograph Diaghilev Commemorative Card written and signed by Boris Kochno, Signed by Serge Lifar too. One page, single-sided. In French. On ivory colored paper. In excellent conditions, perfectly readable. Invitation for the exhibition of the Diaghilev's "masque", realized after his death, and shown at Le Quatre Chemins Galery in Paris (from December 5th 1929) Serge Lifar's Business Card with authograph notes to the Countess Pecci-Blunt. A message of invitation for a spectacle hold at Theatre Argentine in Rome. On letterhead paper "Serge Lifar Maitre de Ballet du Théâtre National de l'Opéra. Collect these unique pieces of the Russian Balletts history! The background: At the death of Diaghilev in 1929, the Russian dancers Boris Kochno with Serge Lifar tried to hold the Ballets Russes. Instead Lifar was invited by Jacques Rouché to take over the directorship of the Paris Opéra Ballet, which had fallen into decline. Lifar gave the company a new strength and purpose, initiating the rebirth of ballet in France, and began to create the first of many ballets for that company.These were immediately successful, such as Les Créatures de Prométhée (1929), a personal version of Le Spectre de la rose (1931); and L'Après-midi d'un faune (1935); Icare (1935), with costumes and decor by Picasso; Istar (1941); and Suite en Blanc (1943), which he qualified as Neoclassical ballet. For this reason he was called the new Icare at the Opera Theatre in Paris. Boris Evgenievich Kochno or Kokhno (1904 – 1990) The Russian poet, dancer and librettist, Boris Kochno, upon Diaghilev's death, together with Serge Lifar tried but failed to hold the Ballets Russes. The two inherited part of Diaghilev's archives and collections, which Kochno completed and part of which was acquired by the Bibliothèque nationale de France. In 1933 he co-founded, together with George Balanchine, the short-lived but history-making company Les Ballets 1933, which made its debut that summer at the Théâtre des Champs-Élysées. In 1925, Kochno had a "passionate affair" with American composer and songwriter Cole Porter, with whom he carried on a lengthy correspondences. Serge Lifar (Kiev, 1905, Lausanne – 1986) Serge Lifar was a French ballet dancer and choreographer of Ukrainian origin, best-known as one of the greatest male ballet dancers of the 20th century. Not only a dancer, Lifar was also a choreographer, director, writer, theoretician about dance. As ballet master of the Paris Opera from 1930 to 1944, and from 1947 to 1958, he devoted himself to the restoration of the technical level of the Paris Opera Ballet, returning it to its place as one of the best companies in the world. He made his debut at the Ballets Russes in 1923, where he became the principal dancer in 1925. At the death of Diaghilev in 1929, Lifar was invited by Jacques Rouché to take over the directorship of the Paris Opéra Ballet, which had fallen into decline. Lifar gave the company a new strength and purpose, initiating the rebirth of ballet in France, and began to create the first of many ballets for that company.These were immediately successful, such as Les Créatures de Prométhée (1929), a personal version of Le Spectre de la rose (1931); and L'Après-midi d'un faune (1935); Icare (1935), with costumes and decor by Picasso; Istar (1941); and Suite en Blanc (1943), which he qualified as Neoclassical ballet. For this reason he was called the new Icare at the Opera Theatre in Paris.
Cet ensemble est composé de 2 pièces, vers 1929/30 : Une carte autographique commémorative Diaghilev écrite et signée par Boris Kochno, signée également par Serge Lifar. Une page, simple face. En français. Sur papier couleur ivoire. En excellent état, parfaitement lisible. Invitation pour l'exposition du "masque" de Diaghilev, réalisé après sa mort, et présenté à la Galerie des Quatre Chemins à Paris (à partir du 5 décembre 1929) Carte de visite de Serge Lifar avec notes autographiées à la Comtesse Pecci-Blunt. Un message d'invitation pour un spectacle tenu au Théâtre Argentine à Rome. Sur papier à en-tête "Serge Lifar Maitre de Ballet du Théâtre National de l'Opéra. Collectionnez ces pièces uniques de l'histoire des ballets russes ! Le contexte : A la mort de Diaghilev en 1929, les danseurs russes Boris Kochno avec Serge Lifar ont essayé de tenir les Ballets Russes. Au lieu de cela, Lifar a été invité par Jacques Rouché à prendre la direction du Ballet de l'Opéra de Paris, qui était tombé en déclin. Lifar a donné à la compagnie une nouvelle force et un nouvel objectif, initiant la renaissance du ballet en France, et a commencé à créer le premier de nombreux ballets pour cette compagnie.Ceux-ci connaissent un succès immédiat, comme Les Créatures de Prométhée (1929), une version personnelle du Spectre de la rose (1931), et L'Après-midi d'un faune (1935) ; Icare (1935), avec des costumes et un décor de Picasso ; Istar (1941) et Suite en Blanc (1943), qu'il qualifie de ballet néoclassique. Pour cette raison, il fut appelé le nouvel Icare au Théâtre de l'Opéra de Paris. Boris Evgenievich Kochno ou Kokhno (1904 - 1990) Poète, danseur et librettiste russe, Boris Kochno, à la mort de Diaghilev, a tenté avec Serge Lifar, mais sans succès, de tenir les Ballets Russes. Tous deux héritent d'une partie des archives et des collections de Diaghilev, que Kochno complète et dont une partie est acquise par la Bibliothèque nationale de France. En 1933, il a cofondé, avec George Balanchine, la compagnie éphémère mais historique Les Ballets 1933, qui a fait ses débuts cet été-là au Théâtre des Champs-Élysées. En 1925, Kochno a eu une "liaison passionnée" avec le compositeur et parolier américain Cole Porter, avec lequel il a entretenu une longue correspondance. Serge Lifar (Kiev, 1905, Lausanne - 1986) Serge Lifar était un danseur de ballet et chorégraphe français d'origine ukrainienne, surtout connu comme l'un des plus grands danseurs de ballet masculin du XXe siècle. Lifar n'était pas seulement un danseur, il était également chorégraphe, metteur en scène, écrivain et théoricien de la danse. Maître de ballet de l'Opéra de Paris de 1930 à 1944, puis de 1947 à 1958, il s'est consacré à la restauration du niveau technique du Ballet de l'Opéra de Paris, lui rendant sa place parmi les meilleures compagnies du monde. Il fait ses débuts aux Ballets Russes en 1923, dont il devient le principal danseur en 1925. À la mort de Diaghilev en 1929, Lifar est invité par Jacques Rouché à prendre la direction du Ballet de l'Opéra de Paris, qui était en déclin. Lifar a donné à la compagnie une nouvelle force et un nouvel objectif, initiant la renaissance du ballet en France, et a commencé à créer le premier de nombreux ballets pour cette compagnie.Ceux-ci connaissent un succès immédiat, comme Les Créatures de Prométhée (1929), une version personnelle du Spectre de la rose (1931), et L'Après-midi d'un faune (1935) ; Icare (1935), avec des costumes et un décor de Picasso ; Istar (1941) et Suite en Blanc (1943), qu'il qualifie de ballet néoclassique. Pour cette raison, il fut appelé le nouvel Icare au Théâtre de l'Opéra de Paris.
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