Burnished and limed oak bench by Fritz Baumann Dimensions: Top 86 x 28 x h 39 cm Materials: Oak *This piece is suitable for outdoor use. Please note that the patina may change and the white grain may diminish with time when exposed to rain. Handmade from solid pieces of wood, free-cut following the natural grain, made one by one, the stools of Fritz Baumann are the kind of objects that remind us of the sheer beauty that exists in nature. from forest to studio, Fritz Baumann creates these sculpture-like seats in stages, working first from large green pieces of wood, processed on the spot with a chainsaw, then cut and chiselled into simple bridged forms, then comes the drying process; a long phase in which the wood loses its tension, possibly tears, settles into its new form. Finally, comes the more delicate work – the careful planeing and sanding of the seat until it is ‘smooth as glass’ and the filling in of drying cracks with a pen. Wherever the wood has split is joined in but made visible to honour the ‘blemish’, reminiscent of the Japanese aesthetic wabi, which sees beauty in imperfection. And it is no doubt this entire process, labour-intensive and full of passion, that makes these stools so appealing in their final form. Through each phase, both human and nature play an equal part, and as a result no stool is quite like any other. While they all possess a real sense of strength and durability, a combination of smoothness and texture, the human touch, there are never-ending variations, in color and form, size and finish, and each one looks as though it has its own story. Which, in fact, it does.
Banc en chêne bruni et chaulé par Fritz Baumann Dimensions : Dessus 86 x 28 x h 39 cm Matériaux : Chêne *Cette pièce peut être utilisée à l'extérieur. Veuillez noter que la patine peut changer et que le grain blanc peut diminuer avec le temps lorsqu'il est exposé à la pluie. Les tabourets de Fritz Baumann sont le genre d'objets qui nous rappellent la beauté de la nature. De la forêt à l'atelier, Fritz Baumann crée ces sièges sculpturaux par étapes, en travaillant d'abord à partir de grandes pièces de bois vertes, traitées sur place à la tronçonneuse, puis coupées et ciselées en formes simples et pontées, puis vient le processus de séchage ; une longue phase au cours de laquelle le bois perd sa tension, se déchire éventuellement, s'installe dans sa nouvelle forme. Enfin, vient le travail le plus délicat - le rabotage et le ponçage minutieux du siège jusqu'à ce qu'il soit "lisse comme du verre" et le remplissage des fissures de séchage à l'aide d'un stylo. Là où le bois s'est fendu, il est rejoint mais rendu visible pour honorer la "tache", rappelant l'esthétique japonaise wabi, qui voit la beauté dans l'imperfection. C'est sans aucun doute l'ensemble de ce processus, laborieux et passionné, qui rend ces tabourets si attrayants dans leur forme finale. À chaque étape, l'homme et la nature jouent un rôle égal, de sorte qu'aucun tabouret ne ressemble à un autre. Bien qu'ils possèdent tous un réel sens de la force et de la durabilité, une combinaison de douceur et de texture, la touche humaine, il y a des variations sans fin, dans la couleur et la forme, la taille et la finition, et chacun d'entre eux semble avoir sa propre histoire. Et c'est bien le cas.
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