Acrylic, graphite and thread on canvas - Unframed The threaded lines suggest a physical barrier that interrupts the shapes and stops them from connecting and at the same time a transparency is created that allows the viewer to enter through the lines onto the painted surface. The titles of each series can be interpreted as emotional, psychological and physical conditions. This work, part of the series Soothe is about a quiet interruption of threaded lines that connects and disconnects the two colors. The repetitive, regular lines create a bulge or welt in the negative space where the thread is behind the canvas and the puncture holes are emphasized. Holly Miller is an American abstract artist whose paintings strive to merge the optical with the tactile through the language of abstraction. She lives and works in Brooklyn, NY. Communication through the touch (body language) has inspired her tactile abstract paintings. Miller's palette echoes the tones and hues of Italian industrial design from the 60's and 70's, while her shapes recall architecture and urban structures. Her work has a huge affinity to Fontana's physical approach to his paintings and Burri's tactile manipulation of the painting's surface. Ellsworth Kelly's bold shapes and colors have resonated with her on a purely optical level. Agnes Martin’s subtle, quiet, repetitive drawn lines, Fred Sandback’s strong architectural, minimal fiber lines drawn in space, Eva Hesse’s emotionally loaded structured webs, Richard Tuttle’s quirky and fresh drawings and humble objects, Bridget Riley's dynamic, optical compositions have left a deep impression on Miller inspiring her to carve out her own voice in Abstraction.
Acrylique, graphite et fil sur la toile - Non encadré Les lignes filées suggèrent une barrière physique qui interrompt les formes et les empêche de se relier. En même temps, une transparence est créée qui permet au spectateur d'entrer par les lignes sur la surface peinte. Les titres de chaque série peuvent être interprétés comme des conditions émotionnelles, psychologiques et physiques. Cette œuvre, qui fait partie de la série Soothe, traite d'une interruption silencieuse de lignes filiformes qui relie et déconnecte les deux couleurs. Les lignes répétitives et régulières créent un renflement ou une trépointe dans l'espace négatif où le fil se trouve derrière la toile et les trous de perforation sont mis en évidence. Holly Miller est une artiste abstraite américaine dont les peintures s'efforcent de fusionner l'optique et le tactile à travers le langage de l'abstraction. Elle vit et travaille à Brooklyn, NY. La communication par le toucher (langage corporel) a inspiré ses peintures abstraites tactiles. La palette de Miller fait écho aux tons et aux nuances du design industriel italien des années 60 et 70, tandis que ses formes rappellent l'architecture et les structures urbaines. Son travail a une grande affinité avec l'approche physique de Fontana et la manipulation tactile de la surface du tableau par Burri. Les formes et les couleurs audacieuses d'Ellsworth Kelly ont trouvé une résonance chez elle sur un plan purement optique. Les lignes subtiles, calmes et répétitives d'Agnes Martin, l'architecture forte de Fred Sandback, les lignes de fibre minimales dessinées dans l'espace, les toiles structurées chargées d'émotion d'Eva Hesse, les dessins excentriques et frais et les objets humbles de Richard Tuttle, les compositions dynamiques et optiques de Bridget Riley ont laissé une profonde impression sur Miller, l'inspirant à tailler sa propre voix dans l'Abstraction.
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