Kyoka-Tokaido is an original modern artwork realized after Utagawa Hiroshige (1797 – 12 October 1858) in 1925. Woodcut Print Chuban Yokoe Format. Reprint of of 1925. Reduced aftercut of the series "Tokaido gojusan tsugi" (53rd station of Tokaido street), so called Kyoka-Tokaido from 1840. Full moon over a street in the entertainment district of Fuchu station. Signed: Hiroshige ga. Good copy, bokashi, lightly browned, fold at left corner. Utagawa Hiroshige, born Ando Hiroshige (1797 – 12 October 1858), was a Japanese ukiyo-e artist, considered the last great master of that tradition. Hiroshige is best known for his horizontal-format landscape series The Fifty-three Stations of the Tokaido and for his vertical-format landscape series One Hundred Famous Views of Edo. The subjects of his work were atypical of the ukiyo-e genre, whose typical focus was on beautiful women, popular actors, and other scenes of the urban pleasure districts of Japan's Edo period (1603–1868). The popular series Thirty-six Views of Mount Fuji by Hokusai was a strong influence on Hiroshige's choice of subject, though Hiroshige's approach was more poetic and ambient than Hokusai's bolder, more formal prints. Subtle use of color was essential in Hiroshige's prints, often printed with multiple impressions in the same area and with extensive use of bokashi (color gradation), both of which were rather labor-intensive techniques.
Kyoka-Tokaido est une œuvre d'art moderne originale réalisée d'après Utagawa Hiroshige (1797 - 12 octobre 1858) en 1925. Impression gravée sur bois Chuban Yokoe Format. Réimpression de 1925. Postcoupe réduite de la série "Tokaido gojusan tsugi" (53e station de la rue Tokaido), appelée Kyoka-Tokaido de 1840. Pleine lune au-dessus d'une rue du quartier des divertissements de la gare de Fuchu. Signé : Hiroshige ga. Bon exemplaire, bokashi, légèrement bruni, pli dans le coin gauche. Utagawa Hiroshige, né Ando Hiroshige (1797 - 12 octobre 1858), était un artiste japonais d'ukiyo-e, considéré comme le dernier grand maître de cette tradition. Hiroshige est surtout connu pour sa série de paysages en format horizontal Les cinquante-trois stations du Tokaido et pour sa série de paysages en format vertical Cent vues célèbres d'Edo. Les sujets de ses œuvres sont atypiques par rapport au genre de l'ukiyo-e, qui se concentre généralement sur les belles femmes, les acteurs populaires et d'autres scènes des quartiers d'agrément urbains de l'époque d'Edo (1603-1868). La série populaire des Trente-six vues du Mont Fuji de Hokusai a fortement influencé le choix des sujets de Hiroshige, bien que l'approche de Hiroshige ait été plus poétique et ambiante que les estampes plus audacieuses et plus formelles de Hokusai. L'utilisation subtile de la couleur était essentielle dans les estampes de Hiroshige, souvent imprimées avec de multiples impressions dans la même zone et avec un usage intensif du bokashi (dégradé de couleurs), deux techniques qui demandaient beaucoup de travail.
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