Silkscreen printed in glorious day-glo orange and mauve, this rare half-grande poster for the French release of art-house icon Agnès Varda’s 'Lions Love' packs a serious punch. Regarded as the mother of the French New Wave, the prolific Varda shot her Warhol-esque meditation on late-60s American counterculture in sun-soaked Los Angeles during a three-year Californian soujourn with husband Jacques Demy. The docu-fictional film starred Warhol Factory favourite Viva playing a fictionalised version of herself as she drifts into a ménage à trois with James Rado and Gerome Ragni, lyricists and stars of the rock musical 'Hair,' at a luxe Hollywood Hills rental home. Drowsily lazing around in a sensual haze of free love and apathetic ennui, musing on love, stardom and politics, the androgynous trio are joined by director Shirley Clarke, playing both herself and Varda’s onscreen proxy, newly arrived to make an underground film with Viva as the star. An encapsulation of the last rumblings of the Summer of Love as the hippy dream turned sour, the film featured news coverage of the assassination of Robert Kennedy and the shooting of Andy Warhol, tethering Lions Love to the chaotic social and political backdrop of late-sixties America. On its original release, the New York Times called it "a beautiful, cockeyed movie" which effortlessly captured "the banal beauty of Los Angeles." Like the film, this superb French poster captures the color and hedonistic spirit of 1960s Hollywood, offering a portrait of frizzy-haired free-living liberation against a star-studded sunset. An example of this poster is held in the Margaret Herrick Library, Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Printed in France by Atelier Duchamp, Combs-la-Ville.
Conservation backed on linen with no restoration. One vertical and three horizontal folds as issued with deep creasing to fold lines due to thick silkscreen inks on thick stock, which cannot be entirely smoothed by backing. Spots of surface loss and ink transfer to fold lines. Nicks and creases to corners and edges have been smoothed by backing. Some creases and fine ink cracks to image in places. Darkening and spots of staining to edges, with a few small spot stains to white ground in upper portion.
Sérigraphiée en orange et mauve, cette rare affiche demi-grande pour la sortie française de "Lions Love" d'Agnès Varda, icône du cinéma d'art et d'essai, a une grande force de frappe. Considérée comme la mère de la Nouvelle Vague française, la prolifique Agnès Varda a tourné sa méditation warholienne sur la contre-culture américaine de la fin des années 60 dans un Los Angeles baigné de soleil, au cours d'un séjour californien de trois ans avec son mari Jacques Demy. Le film docu-fictionnel met en scène la favorite de la Warhol Factory, Viva, qui joue une version fictive d'elle-même alors qu'elle se laisse entraîner dans un ménage à trois avec James Rado et Gerome Ragni, paroliers et vedettes de la comédie musicale rock "Hair", dans une luxueuse maison de location à Hollywood Hills. Le trio androgyne est rejoint par la réalisatrice Shirley Clarke, qui joue à la fois son propre rôle et celui de mandataire de Varda à l'écran, nouvellement arrivée pour tourner un film underground dont Viva est la vedette. Le film, qui résume les derniers soubresauts de l'été de l'amour alors que le rêve hippie tourne au vinaigre, couvre l'assassinat de Robert Kennedy et l'assassinat d'Andy Warhol, inscrivant Lions Love dans le contexte social et politique chaotique de l'Amérique de la fin des années soixante. Lors de sa sortie initiale, le New York Times l'a qualifié de "film magnifique et insolent" qui capturait sans effort "la beauté banale de Los Angeles" Comme le film, cette superbe affiche française capture les couleurs et l'esprit hédoniste du Hollywood des années 1960, offrant un portrait de la libération de la vie libre aux cheveux crépus sur fond de coucher de soleil étoilé. Un exemplaire de cette affiche est conservé à la Margaret Herrick Library, Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Imprimée en France par l'Atelier Duchamp, Combs-la-Ville.
L'affiche a été conservée sur du lin sans restauration. Un pli vertical et trois plis horizontaux tels qu'ils ont été émis, avec des plis profonds sur les lignes de pliage dus à des encres sérigraphiques épaisses sur du papier épais, qui ne peuvent pas être entièrement lissés par le support. Des taches de perte de surface et de transfert d'encre sur les lignes de pliage. Les entailles et les plis aux coins et aux bords ont été lissés par le support. Quelques plis et fines craquelures à l'encre sur l'image par endroits. Assombrissement et taches sur les bords, avec quelques petites taches sur le fond blanc dans la partie supérieure.
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