Marie Laurencin - Woman - Original Signed Etching Circa 1940 Signed Marie Laurencin 18 x 18 cm Marie Laurencin (1883-1956) Marie Laurencin went to Sèvres at the age of eighteen to receive instruction in porcelain painting. She subsequently continued her studies at the Académie Humbert in Paris, where she met Braque and, through him, Picasso and the poet Guillaume Apollinaire. Laurencin was the lover of Apollinaire, and was considered the muse of the Cubists. Thanks to her contacts with the circle of Picasso and Apollinaire, and her participation in discussions about art and art theory, she experienced the development of Cubism at firsthand. Although Laurencin considerably simplified and abstracted the forms in her paintings, like the Cubists, she chose to employ a completely different style and mainly painted elegant young women with rounded forms and muted shadows. Her work was exhibited at the 1907 Salon des Indépendants and, in subsequent years, at leading Paris galleries. From the 1920s her paintings met with increasing interest and success. Laurencin received a number of commissions for portraits of Parisian society ladies, such as Helena Rubinstein and Coco Chanel. She also wrote poems, designed sets and costumes for the theatre and ballet, and illustrated books.
Marie Laurencin - Femme - Gravure originale signée vers 1940 Signé Marie Laurencin 18 x 18 cm Marie Laurencin (1883-1956) Marie Laurencin s'est rendue à Sèvres à l'âge de dix-huit ans pour recevoir une formation à la peinture sur porcelaine. Elle poursuit ensuite ses études à l'Académie Humbert de Paris, où elle rencontre Braque et, à travers lui, Picasso et le poète Guillaume Apollinaire. Laurencin est l'amante d'Apollinaire, et est considérée comme l'égérie des cubistes. Grâce à ses contacts avec le cercle de Picasso et d'Apollinaire, et à sa participation à des discussions sur l'art et la théorie de l'art, elle a vécu de près le développement du cubisme. Bien que Laurencin ait considérablement simplifié et abstrait les formes dans ses peintures, comme les cubistes, elle a choisi d'employer un style complètement différent et a principalement peint des jeunes femmes élégantes aux formes arrondies et aux ombres sourdes. Ses œuvres sont exposées au Salon des Indépendants de 1907 et, les années suivantes, dans les principales galeries parisiennes. À partir des années 1920, ses peintures rencontrent un intérêt et un succès croissants. Laurencin reçoit de nombreuses commandes de portraits de dames de la société parisienne, comme Helena Rubinstein et Coco Chanel. Elle écrit également des poèmes, conçoit des décors et des costumes pour le théâtre et le ballet, et illustre des livres.
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