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Horses at the Edge of the Pond', pencil, ink and watercolour on art paper, by Yves Brayer (1980). Brayer loved the Camargue region of France and painted it widely. The Camargue is a vast, swampy delta near Arles, very exotic, with tall marsh grasses where pink flamingos, black bulls and white horses roam freely. This image depicts three horses in the Camargue near pond's edge. Although there are many horses that still run free in the area, there are cowboys — called gardians — who ride the white horses on the beaches and herd black cattle, while flamingos wade in the shallow marshy waters. Dating back to the early 16th century, the gardians are a professional order of cowboys who protect and care for the herds of horses and black bulls that roam around the region. They're one of the oldest groups of cowboys in the world and the ancestors of the first American cowboys. Back in the 1600s, these gardians sailed to New Orleans, where they rode through the bayous of Louisiana and Texas, rounding up the cattle. This original artwork is signed by Brayer with a personal note for whom he created the piece. It says in French, ''to the Master Printer Jacques Barroux with my friendship. 1980'' This was most likely to thank him for a collaboration on a lithograph project. It is in good condition and is newly framed and glazed. There is a small crease in the upper centre-left section of the artwork in the clouds. It does not affect the overall impression of the painting. Please enjoy the many photos accompanying this listing. Upon request a video of the artwork may be provided. About the Artist : Yves Brayer (1907 - 1990) was born in Versailles, France. Determined to be an artist from an early age, he set out for Paris in 1924, initially studying at the academies in Montparnasse, and from there he attended the École des Beaux-Arts. Whilst still a student he exhibited at the Salon d’Automne and the Salon des Indépendants, and in 1927 Brayer left Paris for Spain with the aid of a state grant to enable him to study the works of the Spanish Masters in the Prado. On his return to Paris in 1934 he exhibited a collection of paintings inspired by his travels in Europe and Morocco to great acclaim. Having moved south to Cordes in the Tarn region of France after the War, Brayer then discovered the area which was to have the greatest artistic influence on his work: Provence. He was enchanted by the diverse and architectural forms of the Alpilles mountains, and by the vast expanse of the Camargue region with its ubiquitous white horses and black bulls. From then on he spent several months each year working in Provence. He also made several trips to Mexico, Egypt, Iran, Greece, Russia, USA and Japan where he was quick to grasp the unique rhythm and light of each country. A large collection of Yves Brayer’s paintings are on permanent display both at the Museum of Modern and Contemporary Art in Cordes, in the Salle Yves Brayer and at the Musée Yves Brayer in Les Baux de Provence, as well as various museums in France and elsewhere. Yves Brayer died in 1990. Dimensions with frame : H 52.5 cm / 20.7'' W 64.5 cm / 25.4'' Dimensions without frame : H 40.5 cm / 15.9'' W 53.5 cm / 21.1''
Chevaux au bord de l'étang", crayon, encre et aquarelle sur papier d'art, par Yves Brayer (1980). Brayer aimait la Camargue et l'a beaucoup peinte. La Camargue est un vaste delta marécageux près d'Arles, très exotique, avec de hautes herbes marécageuses où les flamants roses, les taureaux noirs et les chevaux blancs errent librement. Cette image représente trois chevaux en Camargue, près du bord de l'étang. Bien qu'il y ait beaucoup de chevaux qui courent encore en liberté dans la région, il y a des cow-boys - appelés gardiens - qui montent les chevaux blancs sur les plages et gardent le bétail noir, tandis que les flamants roses pataugent dans les eaux marécageuses peu profondes. Datant du début du XVIe siècle, les gardiens sont un ordre professionnel de cow-boys qui protège et soigne les troupeaux de chevaux et de taureaux noirs qui errent dans la région. C'est l'un des plus anciens groupes de cow-boys au monde et les ancêtres des premiers cow-boys américains. Dans les années 1600, ces gardiens ont navigué jusqu'à la Nouvelle-Orléans, où ils ont traversé les bayous de la Louisiane et du Texas, rassemblant le bétail. Cette œuvre d'art originale est signée par Brayer avec une note personnelle pour qui il a créé la pièce. Il est écrit en français : "Au Maître Imprimeur Jacques Barroux, avec mon amitié. 1980'' C'était très probablement pour le remercier d'avoir collaboré à un projet de lithographie. Elle est en bon état et est nouvellement encadrée et vitrée. Il y a un petit pli dans la partie supérieure centre-gauche de l'œuvre dans les nuages. Il n'affecte pas l'impression générale du tableau. Veuillez apprécier les nombreuses photos qui accompagnent cette liste. Sur demande, une vidéo de l'œuvre d'art peut être fournie. A propos de l'artiste : Yves Brayer (1907 - 1990) est né à Versailles, France. Déterminé à être un artiste dès son plus jeune âge, il part pour Paris en 1924. Il étudie d'abord aux académies de Montparnasse, puis à l'École des Beaux-Arts. Encore étudiant, il expose au Salon d'Automne et au Salon des Indépendants. En 1927, Brayer quitte Paris pour l'Espagne grâce à une bourse de l'État qui lui permet d'étudier les œuvres des maîtres espagnols au Prado. À son retour à Paris en 1934, il expose une collection de peintures inspirées de ses voyages en Europe et au Maroc, qui lui vaut un grand succès. Après la guerre, Brayer s'est installé dans le sud de la France, à Cordes, dans le Tarn, puis a découvert la région qui allait avoir la plus grande influence artistique sur son travail : La Provence. Il est enchanté par la diversité et les formes architecturales des Alpilles, ainsi que par les vastes étendues de la Camargue avec ses omniprésents chevaux blancs et ses taureaux noirs. Dès lors, il a passé plusieurs mois par an à travailler en Provence. Il a également effectué plusieurs voyages au Mexique, en Égypte, en Iran, en Grèce, en Russie, aux États-Unis et au Japon, où il a rapidement saisi le rythme et la lumière uniques de chaque pays. Une importante collection de peintures d'Yves Brayer est exposée en permanence au Musée d'art moderne et contemporain de Cordes, dans la salle Yves Brayer et au Musée Yves Brayer des Baux de Provence, ainsi que dans divers musées en France et ailleurs. Yves Brayer est décédé en 1990. Dimensions avec cadre : H 52,5 cm / 20,7'' L 64,5 cm / 25,4'' Dimensions sans cadre : H 40,5 cm / 15,9'' L 53,5 cm / 21,1''
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