An original 1780 pen & ink drawing, William Lock the Younger, Classical Goddess & Battle Sketches.A wonderful double-sided sheet of early studies by William Lock the Younger of Norbury (1767–1847). The face page is filled with dynamic sketches—including battle scenes, a formidable female classical figure and additional cursive inscriptions—which all combine to give a powerful impression of Lock's lively intellect. The female figure resembles Lock's studies of Dido in the British Museum BM 1991,1005.3.There are further drawings on the verso in graphite, showing Roman soldiers, dated 1780.William Lock was a talented draughtsman working in the circle of Henry Fuseli in Rome towards the end of the 18th century, known for his drawings of historical, mythological, biblical and Shakespearean subjects. Sir Horace Walpole was a great admirer of his work and Fuseli described the young Lock's drawings as 'unrivaled by any man of this day … for invention, taste and spirit.'This drawing is one of a collection of Lock's drawings that we have for sale, the cover of which beared the signature of Lock (see photo).The drawing is dated 1780 on the verso, which dates the works to early in Lock's adolescence and shows his precocious talent and the early influence of Henry Fuseli.In brown ink and graphite on a rough textured buff-coloured paper. The sheet is accompanied by a backing sheet, in the same paper, which was the corresponding backing page from a folio.Provenance: Covent Garden Gallery. Christie's 2016.All artworks come with a Certificate of Authenticity and in some cases with an accompanying text or artist biography. Signed: No. Height: 29.5cm (11.6″) Width: 21cm (8.3″) Condition: The paper has some minor creasing, including two crease lines running obliquely at the upper left, and slight buckling to the paper towards the left edge. The deckled edges of the sheet are somewhat even, as shown. There are three light patches of surface abrasion to the lower and upper left corners, where the paper was historically laid down. The backing sheet has deckled edges, with nicks and some age toning, commensurate with age. Presented: Unframed.
Un dessin original à la plume et à l'encre de 1780, William Lock le Jeune, déesse classique et croquis de bataille... Une merveilleuse feuille recto-verso des premières études de William Lock le Jeune de Norbury (1767-1847). La page de garde est remplie d'esquisses dynamiques - y compris des scènes de bataille, une formidable figure féminine classique et d'autres inscriptions cursives - qui se combinent toutes pour donner une impression puissante de l'intelligence vive de Lock. La figure féminine ressemble aux études de Lock sur Didon conservées au British Museum BM 1991,1005.3. D'autres dessins au verso, au graphite, représentant des soldats romains, sont datés de 1780. William Lock était un dessinateur de talent travaillant dans le cercle de Henry Fuseli à Rome vers la fin du XVIIIe siècle, connu pour ses dessins de sujets historiques, mythologiques, bibliques et shakespeariens. Sir Horace Walpole était un grand admirateur de son travail et Fuseli décrivait les dessins du jeune Lock comme "inégalés par tout homme de ce jour ... pour l'invention, le goût et l'esprit". Ce dessin fait partie d'une collection de dessins de Lock que nous avons à vendre, dont la couverture portait la signature de Lock (voir photo).Le dessin est daté de 1780 au verso, ce qui permet de dater les œuvres du début de l'adolescence de Lock et montre son talent précoce et l'influence précoce de Henry Fuseli.A l'encre brune et au graphite sur un papier de couleur chamois à la texture rugueuse. La feuille est accompagnée d'une feuille de fond, dans le même papier, qui était la page de fond correspondante d'un folio.Provenance : Galerie Covent Garden. Christie's 2016.Toutes les œuvres d'art sont accompagnées d'un certificat d'authenticité et, dans certains cas, d'un texte d'accompagnement ou d'une biographie de l'artiste. Signé : Non. Hauteur : 29,5cm (11,6″) Largeur : 21cm (8,3″) Condition : Le papier a quelques plis mineurs, y compris deux lignes de pliage courant obliquement en haut à gauche, et un léger gauchissement du papier vers le bord gauche. Les bords pontés de la feuille sont quelque peu réguliers, comme indiqué. Il y a trois légères taches d'abrasion superficielle dans les coins inférieurs et supérieurs gauches, là où le papier a été posé par le passé. La feuille de support présente des bords décorés, des entailles et un certain ternissement dû à l'âge. Présenté : Non encadrée.
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