Play vase by Séverine Digonnet Dimensions: D 6.5 x W 15 x H 36 cm Materials: stoneware, engobe Séverine Digonnet I discovered ceramics in 2017 in Kayoko Hayasaki's studio in the heart of the Marais, in Paris. The first contact is a bit awkward, but clay quickly imposes itself on me like an evidence. Wheel-throwing, modelling, casting, I got the opportunity to learn from talented and generous ceramic artists such as Grégoire Scalabre and Nathalie Domingo, both former residents at The Manufacture de Sèvres. Through these techniques, I tame stoneware and its moods. I acquire new, slower, more precise gestures. Shapes, curves, textures, color, light ... I experiment, I discover, I sharpen my eye. As a ceramic artist with a preparatory course in Applied Arts followed by a course in graphic and digital arts, the universe that I have developed has naturally been conditioned by this learning and the acquired knowledge that I have retained from it. If I put the first sketches of my future pieces on paper, it is on my computer that I refine this work of research for shapes and the balance of volumes. Between abstract fluidity and dynamic geometry, my pieces are inspired by the architecture of the 1920s, the design of the 1950s to 1970s, but also pre-Columbian civilizations where stylization was very present in the aesthetics of their art. I started by observing our everyday items made of clay : from tableware to decorative pieces. from that work and in a hyper-schematic synthesis, with the eye of a child, I isolated primitive geometric shapes and recurring common codes : cylinders, half spheres, handles, holes, curves... Basic elements that I have decided to deflect from their traditional use in order to build pieces that no longer look like functional pieces but like sculptures. The combination of these simple primitive elements, with fluid and abstract forms creates stimulating constructions allowing differing interpretations. Clearly set in a spare and minimalist style, sometimes architectural, sometimes figurative or even mechanical, those pieces become singular entities between futuristic structures inspired by the past, contemporary totems or even imaginary figures.
Vase Play de Séverine Digonnet Dimensions : P 6,5 x L 15 x H 36 cm Matériaux : grès, engobe Séverine Digonnet J'ai découvert la céramique en 2017 dans l'atelier de Kayoko Hayasaki, au cœur du Marais, à Paris. Le premier contact est un peu maladroit, mais l'argile s'impose rapidement à moi comme une évidence. Tourner, modeler, couler, j'ai eu l'occasion d'apprendre auprès de céramistes talentueux et généreux tels que Grégoire Scalabre et Nathalie Domingo, tous deux anciens pensionnaires de La Manufacture de Sèvres. Grâce à ces techniques, j'apprivoise le grès et ses humeurs. J'acquiers de nouveaux gestes, plus lents, plus précis. Formes, courbes, textures, couleurs, lumières... J'expérimente, je découvre, j'aiguise mon regard. En tant qu'artiste céramiste ayant suivi un cursus préparatoire en arts appliqués puis un cursus en arts graphiques et numériques, l'univers que j'ai développé a naturellement été conditionné par cet apprentissage et les acquis que j'en ai retenus. Si je couche sur papier les premières esquisses de mes futures pièces, c'est sur mon ordinateur que j'affine ce travail de recherche de formes et d'équilibre des volumes. Entre fluidité abstraite et géométrie dynamique, mes pièces s'inspirent de l'architecture des années 1920, du design des années 1950 à 1970, mais aussi des civilisations précolombiennes où la stylisation était très présente dans l'esthétique de leur art. J'ai commencé par observer nos objets quotidiens en argile : de la vaisselle aux pièces de décoration. A partir de ce travail et dans une synthèse hyper-schématique, avec l'œil d'un enfant, j'ai isolé des formes géométriques primitives et des codes communs récurrents : cylindres, demi-sphères, anses, trous, courbes... Des éléments de base que j'ai décidé de détourner de leur usage traditionnel afin de construire des pièces qui ne ressemblent plus à des pièces fonctionnelles mais à des sculptures. La combinaison de ces éléments primitifs simples, avec des formes fluides et abstraites, crée des constructions stimulantes permettant des interprétations différentes. S'inscrivant clairement dans un style dépouillé et minimaliste, tantôt architectural, tantôt figuratif ou même mécanique, ces pièces deviennent des entités singulières entre structures futuristes inspirées du passé, totems contemporains ou encore figures imaginaires
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