The Japanese philosophy of WABI-SABI regards flaws as part of perfection. The resulting aesthetic of the imperfect, forms the basis for the restoration technique KINTSUGI (jap. 金継ぎ 'golden joinery'), which has been used in Japan since the 15th century.
In the object series kizu (jap. きず 'flaw, scratch, scar') used and faulty objects are not only revived with Kintsugi, but also transformed into a new and unique object. The original is broken and reassembled; the flaw is not hidden, but highlighted and refined. It becomes that special thing that gives the new work a different character.
All of Eva Lenz-Collier's objects use the Kintsugi technique, and are either used for a long time or have cracks, tears or other flaws. Nevertheless, the objects are of masterly craftsmanship and are specially selected for processing.
In this multi-stage and long-lasting process the Japanese varnish Urushi is applied in several layers, dusted with either gold or silver pigments and then polished.
The Urushi is mixed with animal glue to join the shards, Japanese clay and Urushi are used for missing parts. The process takes several weeks, as the drying time of traditional Urushi is 24 hours minimum.
La philosophie japonaise de WABI-SABI considère les défauts comme faisant partie de la perfection. L'esthétique de l'imparfait qui en résulte constitue la base de la technique de restauration KINTSUGI (jap. 金継ぎ "menuiserie dorée"), utilisée au Japon depuis le 15e siècle.
Dans la série d'objets kizu (jap. きず 'flaw, scratch, scar'), les objets usagés et défectueux sont non seulement remis en état avec Kintsugi, mais aussi transformés en un objet nouveau et unique. L'original est cassé et réassemblé ; le défaut n'est pas caché, mais mis en évidence et affiné. Il devient cette chose spéciale qui donne à la nouvelle œuvre un caractère différent.
Tous les objets d'Eva Lenz-Collier utilisent la technique Kintsugi, et sont soit utilisés depuis longtemps, soit présentent des fissures, des déchirures ou d'autres défauts. Néanmoins, les objets sont d'une facture magistrale et sont spécialement sélectionnés pour être traités.
Dans ce processus à plusieurs étapes et de longue durée, le vernis japonais Urushi est appliqué en plusieurs couches, saupoudré de pigments d'or ou d'argent, puis poli.
L'Urushi est mélangé à de la colle animale pour joindre les tessons, l'argile japonaise et l'Urushi sont utilisés pour les parties manquantes. Le processus dure plusieurs semaines, car le temps de séchage de l'Urushi traditionnel est de 24 heures minimum.
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